خبرهای داغ:

۲۷ تن از اعضای گروه پزشکی دانشگاه آزاد قم به مناطق سیلزده اعزام شدند

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم گفت: ۲۷ تن از اعضای گروه پزشکی، پرستاری و مامایی دانشکده علوم پزشکی این دانشگاه به مناطق سیلزده خوزستان اعزام شدند.
کد خبر: ۹۱۴۲۹۹۲
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد دخیلی روز سه شنبه در گفت و گویی با اشاره به این موضوع، بیان کرد: این گروه اعزامی متشکل از ۹ پزشک، پنج ماما و ۱۳ پرستار که چهار تن از آنان از اعضای هیئت علمی دانشگاه هستند، همزمان با ماه مبارک رمضان و ایام شهادت امیرمؤمنان حضرت علی (ع) به مناطق سیل‌زده اعزام شدند و با همکاری قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد در خوزستان، به مدت یک هفته خدمات پزشکی، آموزشی و بهداشتی رایگان ارائه کردند.

وی از ارائه خدمات آموزش بهداشت و پیشگیری از بیماری‌های واگیر به سه هزار و ۵۰۰ تن از مردم مناطق سیل زده خبر داد و گفت: همچنین ۳ هزار تن از خدمات طبابت پزشکی و ۷۰ تن نیز از مشاوره مامایی برخوردار شدند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قم به توزیع اقلام پزشکی و دارویی به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال اشاره کرد و افزود: به همت یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه، اجناس خوراکی نظیر روغن و برنج به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال نیز توزیع شد.

دخیلی با اشاره به بازتاب مثبت حضور گروه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قم به مناطق سیل زده خوزستان، گفت: با وجود اینکه اوضاع مناطق سیل زده بهبود پیدا کرده، اما هنور بخشی از سیل زدگان در چادر هستند و نیاز به حضور گروه‌های متعدد جهادی وجود دارد.

وی افزود: همچنین در فروردین ماه، حدود ۶۰ تن از دانشجویان دانشگاه به همراه چند تن از اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد قم در مناطق پلدختر و سوسنگرد حضور پیدا کردند و خدمات پزشکی، لایروبی، پاکسازی منازل از گل‌ولای و حمل و نقل ارائه کردند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قم به دایر شدن یک آشپزخانه از سوی این دانشگاه در پلدختر لرستان و توزیع روزانه چهار هزار غذای گرم اشاره کرد و گفت: حدود ۲۰۰ میلیون ریال کمک‌های نقدی جمع آوری شده در این دانشگاه نیز صرف خرید وسایل پزشکی و بهداشتی و توزیع بین سیل زدگان شد.

سیل در نخستین روز‌های سال جاری منجربه خسارت‌های جانی و مالی در برخی از استان‌های کشور شد.
ارسال نظرات