خبرهای داغ:

نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در مصلای قدس قم در حال برگزاری است

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با همکاری ستاد اقامه نماز استان و مجموعه کتاب خوب در مصلای قدس در حال برگزاری است.
کد خبر: ۹۱۴۴۲۷۴
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، امیرعطاالله جباری در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین‌المللی امام رضا (ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد در سراسر کشور در حال برگزاری است.

وی در مورد اهداف برگزاری جشنواره رضوی بیان کرد: ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک اهل‌بیت (ع) به‌ویژه امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمدبن موسی (ع) با بخش ویژه سیره حضرت ابن‌الرضا امام جواد (ع) از جمله اهداف آن است.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با بیان اینکه نهمین جشنواره رضوی در دو بخش فردی و خانوادگی برگزار می‌شود، عنوان کرد: این جشنواره به دو شیوه مکتوب و الکترونیکی برگزار می‌شود و در هر دوره از ویژگی‌های خاصی برخوردار بوده است که از جمله آن می‌توان به انتخاب ۱۲ عنوان کتاب با سلایقی متفاوت و در رده‌های سنی مختلف اشاره کرد.

جباری با اشاره به برگزاری جشنواره رضوی در مصلای قدس تصریح کرد: کتاب‌ها با ۶۰ درصد تخفیف به‌فروش می‌رسد و موضوع کتاب‌ها برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان و بزرگسال است، عنوان کتاب‌ها «فاطمه فاطمه»، «امام رضا (ع)»، «فصل فیروزه» و «درختی که بال در آورد» است.

وی عنوان کرد: با توجه به ماه مبارک رمضان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در مصلای قدس در حال برگزاری است، این جشنواره کتابخوانی و فرهنگ اهل‌بیت (ع) را ترویج می‌کند، کتاب فصل فیروزه که ویژه بزرگسالان است یکی از کتاب‌های مناسب برای علاقه‌مندان به معارف اهل‌بیت (ع) است.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم عنوان کرد: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با همکاری اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم، ستاد اقامه نماز جمعه قم، مجموعه کتاب خواب و روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان قم و همچنین برخی از دستگاه‌های اداری استان در حال برگزاری است.

جباری خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در نهمین جشنواره رضوی که در مصلای قدس برگزار می‌شود برگزاری مسابقه نقاشی و قصه‌گویی ویژه کودکان و بزرگسالان با موضوع فرهنگ رضوی است
ارسال نظرات