خبرهای داغ:
آیت‌الله حسینی بوشهری:

مدافعان حرم از مرز‌های کشور دفاع کردند

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مدافعان حرم از مرز‌های کشور دفاع کردند، اظهار داشت:اگر مدافعان حرم نبودند داعش برای اشغال و پیشروی خود مرزی را قائل نمی‌شد.
کد خبر: ۹۱۴۴۵۱۴
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری شنبه شب در مراسم افطاری دارالقرآن علامه طباطبایی قم افزود: مادران شهدای مدافع حرم به معنای واقعی کلمه کارستان انجام داده و باتربیت فرزندان مجاهد به آبروی اسلام و تشییع تبدیل‌شده‌اند.

وی گفت: شهدای مدافع حرم در نوع و سبک زندگی خود بهترین نوع انتخاب را انجام داده و مسیر شهادت و فداکاری در مسیر دین و اعتقاد خود را برگزیده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انتخاب از سر جو زدگی، انتخاب از سر ترس و انتخاب به دلیل تعصبات قومی از نمونه‌های مشخص انتخاب گری در زندگی است، انتخاب از سر آگاهی و اطلاع ارزشمندترین شکل انتخاب در زندگی بوده که در زندگی شهدای مدافع حرم تبلور کرده است.

وی در بیان برخی از حالت‌های مطلوب و پسندیده مرگ گفت: شهادت درراه ائمه اطهار (ع) ازنظر ارزشمندی بسیار والا و پسندیده است، تمامی آثاری که در زمینه مرگ شایسته وجود دارد در وجود شهدای مدافع حرم جمع شده است.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: انسان روز‌های سرنوشت سازی در طول زندگی خود تجربه می‌کند، روز تولید، روز وفات و روز مبعوث شدن در محضر الهی سه روز مهمی بوده که تمام انسان‌ها آن را تجربه خواهند کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: مرگ در حال انجام کار‌های خیر و مرگ در روز‌هایی که رحمت الهی شامل آن می‌شود از مصادیق بارز مرگ‌های خوب است، بالاترین نوع مرگ در زندگی انسان شهادت است.

وی همچنین تصریح کرد: مرگ در حال گناه و مرگ در حال کفر نیز بدترین نوع مرگ است، اگر خواسته انسان بر عاقبت خیری باشد مرگ انسان در وضعیت مطلوبی اتفاق می‌افتد.

وی در ادامه با اشاره به شکست دشمنان در تقویت گروهک‌های تکفیری و توطئه جدید آن‌ها گفت: دشمنان امروز به دنبال معامله قرن هستند که با پشتیبانی مردم این توطئه نیز به شکست منجر می‌شود.

معامله قرن طرحی است که همه قطعنامه‌های سازمان ملل در خصوص فلسطین از جمله بازگشت مرز‌های فلسطین به سال ۱۹۶۷ و حق بازگشت آوارگان فلسطینی را نادیده می‌گیرد.

طرح ضدفلسطینی معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک‌های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه 'ابودیس' به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

سومین شب از مراسم افطاری دارالقرآن علامه طباطبایی قم با حضور جمع پرشوری از خانواده‌های مدافع حرم برگزار شد.
ارسال نظرات