فرمانده سپاه روح‌الله خبر داد:

37 المان جغرافیای وقایع دفاع مقدس در استان مرکزی احداث می شود

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: المان ها در سطح استان در ۱۵ نقطه بمباران، ۴ نقطه آموزشی، ۱۰ محل اعزام رزمندگان، ۷ محل ترور توسط منافقین و ۱ محل ستاد پشتیبانی جبهه ایجاد می شوند
کد خبر: ۹۱۴۴۶۹۶
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی امروز در صد و سی و پنجمین جلسه ستاد کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: در سطح استان مرکزی ۳۷ المان جغرافیای وقایع دفاع مقدس و نقش این استان ایجاد می‌شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به مکان هایی که برای احداث این المان ها در نظر گرفته شده افزود: المان ها در سطح استان در ۱۵ نقطه بمباران، ۴ نقطه آموزشی، ۱۰ محل اعزام رزمندگان، ۷ محل ترور توسط منافقین و ۱ محل ستاد پشتیبانی جبهه ایجاد می شوند.

وی با بیان اینکه می توان در نقاطی دیگر از جمله محل نگهداری اسرای جنگ، نقاهتگاه‌های مجروحین، ستاد پشتیبانی، مکان‌های اردوگاهی، محل نگه‌داری گروگان‌های آمریکایی و محل حضور مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری اینها را در نظر گرفت گفت: همچنین مسجدهایی چون آخوند و آقاضیاء الدین به‌عنوان محل آغاز کمیته و فعالیت‌های انقلابی می توانند به عنوان اولویت های دوم احداث المان در نظر گرفته شوند.

سردار پاسدار کریمی با اشاره به اینکه باید اطلاعات این اماکن در دسترس باشد افزود: در این مورد کتابی نیاز داریم که باید جغرافیای وقایع نیز در آن دیده شود.

وی با با اشاره به تعداد شهدای گمنام دفن شده در استان مرکزی بیان داشت: در 57 نقطه استان تعداد 151 شهید گمنام داریم که از این تعداد شهداء 3 نفر از آنها مورد شناسایی قرار گرفته اند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی برگزاری یادوراه های شهدای گمنام را به شکلی مردمی ضرورتی خواند و افزود: از کلیه برنامه هایی که می تواند در راستای تقویت اهداف کنگره باشد استقبال می کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای فضاسازی جهت برگزاری کنگره اصلی به چنین برنامه هایی نیاز داریم گفت: تعداد اجلاسیه ها از روز اول برنامه ریزی به از 7 مورد به 12 مورد رسیده که این نشان دهنده استقبال ما از اینگونه برنامه ها است.

سردار پاسدار کریمی با بیان اینکه می توان المان هایی برای شهدای گمنام هم در باغ موزه دفاع مقدس استان نیز در نظر گرفت افزود: همچنین در این راستا می توان کتابی با عنوان اصلی حضرت زهرا(س) و محوریت 57 نقطه خاک سپاری با موضوعاتی جون فرهنگ شهدای گمنام و جمع های شکل گرفته نیز تهیه کرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با تأکید بر اینکه کار کنگره ردیف بودجه دولتی ندارد خاطر نشان کرد: تاکنون کلیه هزینه‌ها به شکل مردمی و به‌واسطه حضور خیرین پرداخت‌شده و برنامه‌ها پیش می‌رود و امیدواریم این موضوع تقویت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات