فرمانده سپاه روح‌الله تأکید کرد:

هدف از برگزاری یادواره شهدا تبیین مسیر و راه شهدا

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه در برگزاری یادواره شهدا باید از محدود کردن جامعه مخاطب جلوگیری شود گفت: با محدود نکردن مخاطب می‌توان افراد بسیاری را حداقل از مسیر وزیدن امور معنوی گذراند.
کد خبر: ۹۱۴۶۲۲۸
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶

به‌گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ صد و سی و ششمین جلسه ستاد کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با دستور با دستور العمل های گزارش کمیته مهندسی،سرود کنگره و برآورد المان ها،ترمیم گنجینه شهدای نداجا،نخستین یادواره مردمی شهدای گمنام استان مرکزی،گزارش کارگروه عملیات و کمیته بانوان صبح امروز به ریاست فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی برگزار شد.

سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در این جلسه با اشاره به انگیزه و شور خادمانی که در کنگره فعالیت می کنند گفت: در مسیر اجرای برنامه های کنگره شهدای استان انگیزه های زیادی از افراد و داوطلبینی که در این برنامه ها مشارکت می کنند دیده شده و این خود به اصل کنگره شور خاصی بخشیده است.

وی با بیان اینکه این اشیاق سبب شد از 7 اجلاسیه که ابتدا مد نظر بود به 12 اجلاسیه برسیم افزود: این تنها بدون در نظر گرفتن پیش اجلاسیه ها است و اینها نشان از کار برکت کار برای شهدا انجام دادن است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با تأکید بر اینکه هدف از یادواره های شهدا تبیین مسیر و راه شهدا برای مخاطبین است گفت: باید سعی شود مکان برگزاری یادواره‌های شهدا را طوری انتخاب کنیم که مخاطبمان از خاص به عام تبدیل شود و از محدود کردن جامعه مخاطب جلوگیری شود.

سردار کریمی قرار دادن افراد در مسیر وزیدن معارف دینی را یک شیوه تربیتی ارائه‌شده در اسلام دانست و تصریح کرد: با محدود نکردن مخاطب و برگزاری یادواره‌ها در مراکز بازتر و عام‌تر و با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توان افراد بسیاری را حداقل از مسیر وزیدن امور معنوی گذراند که شاید به برکت شهدا این دست برنامه‌ها تأثیری بر همه داشته باشد.

وی محور کار شهدا را استفاده کردن از فرهنگ شهید و شهادت خواند و تأکید کرد:نباید از انجام کارهای بزرگ ترسید و باید با اراده و تلاش در زمینه شهدایی قدم برداشت و با استفاده از ظرفیت‌های هنری طرح‌های مناسبی را درزمینهٔ شهدا پیاده‌سازی کرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در خصوص برگزاری اولین یادواره مردمی شهدای گمنام گفت: تمام موارد ذکرشده ازجمله محدود نکردن مخاطبین به مخاطبان خاص، استفاده از ظرفیت‌های هنری، استفاده از فرصت شهدای گمنام تدفین شده در استان، در برگزاری این یادواره مردمی رعایت شود و داوطلبین انجام چنین برنامه‌ای برای انجام آن بااراده قوی پای‌کار باشند. 

سردار کریمی با اشاره به کمیته مهندسی کنگره نیز خاطر نشان کرد: استان مرکزی در ۷۰ الی ۸۰ طرح و ایده در حوزه مهندسی رزم در دوران دفاع مقدس تأثیر و نقش داشته که نیاز است کمیته مهندسی برای تبیین این موارد و اجرای برخی از آن پروژه‌ها در باغ‌موزه دفاع مقدس، باقوت پیگیر باشد.

 

ارسال نظرات