خبرهای داغ:

سردار جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه شد

سردار علی اکبر جاویدان با حکم فرمانده ناجا، به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه منصوب شد
کد خبر: ۹۱۴۷۹۷۴
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری  بسیج  ازکرمانشاه، با حکم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سردار علی‌اکبر جاویدان به سمت عنوان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه منصوب شد.

جاویدان که اصالتا کرمانشاهی است، پیش از این به عنوان فرمانده انتظامی استان گلستان فعالیت می‌کرد و از این پس جایگزین سردار منوچهر امان‌اللهی می شود.

سردار امان‌اللهی در نخستین روز تابستان سال 1393 بود که رسماً به عنوان فرمانده انتظامی کرمانشاه انتخاب شد تا سکان امنیت اجتماعی این استان مرزی را برعهده بگیرد، فرماندهی که به گواه بسیاری صاحبنطران، توانست در مدت پنج سال سکانداری خو، هم امنیت را ارتقا ببخشد و هم رضایتمندی شهروندان را جلب کند.

سردار منوچهر امان‌اللهی در سال 1344 در شهرستان خرم آباد متولد شد و در حالی که 19 سال بیشتر نداشت به استخدام کمیته انقلاب اسلامی درآمد.

وی در سال 1366 و در سن 22 سالگی با توجه به قابلیت‌هایی که از خود نشان داده بود به عنوان فرمانده کمیته انقلاب اسلامی شهرستان نورآباد لرستان انتخاب شد.

امان‌اللهی پس از ادغام شهربانی، ژاندارمری و کمیته انقلاب اسلامی، مسؤولیت‌های حساسی در فرماندهی انتظامی استان‌های لرستان و خوزستان را عهده‌دار شد تا اینکه در سال 82 به عنوان معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مرکزی انتخاب و به مدت چهار سال تا 1386 عهده‌دار این مسئولیت بود.

مسؤولیت بعدی سردار در ایلام و این‌بار به عنوان جانشین فرمانده انتظامی بود، مسؤولیتی که از سال 86 تا 90 عهده‌دار آن شد و توانست خدمات ارزنده‌ای را به این استان مرزی ارائه کند.

وی که تا این سال با درجه سرهنگی سوابق درخشانی از خود به جا گذاشته بود با دریافت درجه سرتیپ دومی به عنوان فرمانده انتظامی استان یزد مشغول به خدمت شد و تا روزهای پایانی خردادماه 93 عملکرد قابل قبولی از خود به جا گذاشت.

سردار امان‌اللهی در نخستین روز تیرماه سال 93 با حکم فرمانده ناجا، فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه برعهده گرفت و از آن تاریخ تاکنون منشا خدمات فراوانی در حوزه نظم و امنیت بوده است، به گونه‌ای که عموم شهروندان ارتقای امنیت را به خوبی احساس کرده و همین موضوع سبب رضایتمندی آن ها از عملکرد پلیس شده است.

شاید بتوان مردمی بودن را از مهمترین و بارزترین خصایص سردار امان‌اللهی در مدت پنج سال حضورش در جایگاه فرمانده انتظامی استان کرمانشاه برشمرد، خصیصه‌ای که سبب شد شهروندان بیش از پیش به پلیس اعتماد و همکاریشان را با ماموران انتظامی به شکل چشمگیری افزایش دهند.
دیدارهای منظم هفتگی با اقشار مختلف مردم و پیگیری تا حصول نتیجه لازم را نیز می‌توان جلوه‌ای دیگر از مردمی بودن رئیس پلیس استان کرمانشاه برشمرد، موضوعی که بسیاری از مردم آن را تائید می‌کنند.

جوان‌گرایی و گماردن نیروهای تخصصی در مشاغل پلیسی از دیگر ویژگی‌های فرمانده انتظامی استان کرمانشاه است، با نگاهی به پلیس‌های تخصصی و فرماندهی انتظامی شهرستان‌ها به چهره‌های جوانی برمی‌خوریم که سرشار از تجربه‌، تعهد و تخصص بوده و در کنار افراد با‌تجربه به مناصب مهم مدیریتی گمارده شده‌اند، اقدامی که ارتقای احساس امنیت در نقاط مختلف استان را به‌دنبال داشته است.

توجه به نیروی انسانی مورد نیاز و تلاش برای رفع دغدغه کارکنان در راستای خدمتگذاری بهتر به مردم را نیز باید یکی دیگر از ویژگی‌های رئیس پلیس استان کرمانشاه در مدت مدیریتش دانست، تجربه به خوبی ثابت کرده هرقدر از فشارها و دغدغه‌های ذهنی و شخصی کارکنان هر نهادی کاسته شود به همان میزان راندمان کاری ارتقا می‌یابد.

افزایش مسؤولیت‌پذیری کارکنان پلیس در دوران فرماندهی سردار امان‌اللهی از دیگر شاخصه‌های وی است، موضوعی که سبب شد تا ماموران جان بر کف پلیس برای انجام درست وظایف محوله از جان مایه گذاشته و در همین راستا شهدای عزیزی را تقدیم کنند.

شهید ایوب اسلامی‌نیا، شهید حسن ملکی و شهید کوروش حاجی‌مرادی نمونه‌هایی هستند که در راستای حسن انجام وظیفه و تامین امنیت مردم جان خود را فدا کردند تا امنیت و آرامش این مرز و بوم با چالش و خطری مواجه نشود. 

افزایش حضور سرمایه‌گذار و گردشگران داخلی و خارجی در کرمانشاه طی چهار – پنج سال اخیر نیز نشأت گرفته از احساس امنیت و آرامشی است که با تلاش‌های ماموران پلیس تحت مدیریت و فرماندهی سردار امان‌اللهی ایجاد شده و این موضوع را نیز می‌توان جزو ویژگی‌های فرمانده انتظامی استان برشمرد.

امروز مجرمان، قاچاقچیان، اراذل و اوباش، سارقان و آن‌هایی که دست به اقدامات ناامن کننده می‌زنند به خوبی می‌دانند در کرمانشاه از کمترین امنیتی برخوردار نیستند و دیریا زود به سزای عمل خود خواهند رسید.

رشد قابل‌ملاحظه کشفیات قاچاق و دستگیری قاچاقچیان، انهدام ده‌ها باند بزرگ سرقت و کشف میلیاردی لوازم سرقتی در فواصل مختلف سال، دستگیری اراذل و اوباش و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی در سریع‌ترین زمان ممکن و در عین حال پیشگیری از وقوع بسیاری جرائم را نیز می‌توان جزو سوابق مثبت سردار امان‌اللهی به‌شمار آورد.

طی یکی دو سال اخیر وقوع حوادثی نظیر ارتکاب چندین فقره قتل در سطح استان سبب آزردگی خاطر شهروندان شد، اما آنچه که حائز اهمیت است برخورد قاطعانه پلیس تحت مدیریت سردار امان‌اللهی بود که توانست عامل یا عاملان این جنابات را در سریع‌ترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر کنند تا التیامی باشد بر دل خانواده‌های داغدار و درس عبرتی برای آن دسته از افراد که انجام چنین اقدامانی را در ذهن می‌پرورانند.

عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی از دیگر نکات مثبت سردار امان‌اللهی در دوران پنج ساله فرماندهی‌اش بر پلیس استان کرمانشاه بود، وی نشان داد که می‌توان با بضاعت و امکانات موجود هرچند ناکافی، بهترین کارایی را داشت و در اکثر ماموریت‌ها سربلند بیرون آمد.

دیدارهای منظم با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در استان به منظور قدردانی و رفع مشکلات آن‌ها نیز موضوعاتی است که نمی‌توان از کنارشان به سادگی گذشت.

ولایت‌مداری و پاسداری از ارزش‌های انقلاب در 35 سال خدمت صادقانه سردار امان‌اللهی برگ زرینی در سوابق خدمتی وی به شمار می‌رود که او و دیگر سرداران سپاه اسلام در پیچ و خم‌ها و فراز و نشیب‌های این سالیان همواره ثابت قدم پشت سر ولایت حرکت کرده و ولایی بودن خود را به اثبات رسانده‌اند.

بدون شک هر وجدان بیداری به عملکرد پنج ساله سردار امان‌اللهی در مسند فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه نمره قبولی و حتی خیلی خوب می‌دهد، باشد که برنامه‌های تدارک دیده شده وی در این دیار که همگی در راستای ارتقای امنیت اجتماعی است تداوم یابد.

گفتنی است، مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یکشنبه 26 خردادماه برگزار می‌شود.

 

ارسال نظرات