خبرهای داغ:

روحیه جهادی در حفظ تقویت است

آیت الله علما امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت : مهمترین ارکان اقتصاد مقاومتی روحیه رونق تولید در بخش کشاورزی است .
کد خبر: ۹۱۴۷۹۸۷
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه :آیت الله مصطفی علما ظهر امروز شنبه در نشست با رئیس و جمعی از مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه که بمناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، بیان داشت: یکی از مهمترین ارکان اجرای اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی است که این سازمان باید همچون گذشته در توسعه کشاورزی و بخش‌های تابعه جهادی عمل کند.

وی گفت: جهاد از ابتدای انقلاب تاکنون خدمات فراوانی را به این کشور و نظام تقدیم کرده است و در زمان جنگ این نهاد انقلابی دوشادوش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از نظام و انقلاب دفاع کرده است و امروز نیز میدان فعالیت و جهادی برای این نهاد انقلابی بسیار وسیع است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: امروز این سازمان باید با توجه به جنگ بزرگ اقتصادی علیه کشور نهایت تلاش و مدیریت را برای رونق بخشی و توسعه کشاورزی بکار بگیرد و بتواند علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی زمینه اشتغال جوانان را نیز فراهم کند.

وی بیان داشت: استان کرمانشاه استان بسیار مستعد جهت توسعه کشاورزی است و با وجود زمین‌های مستعد و آب فراوان باید توجه بیشتری برای توسعه این بخش در استان کرمانشاه بشود.

نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه هم در این نشست اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که روحیه جهادی را در سازمان حفظ و روز به روز تقویت کنیم چرا که با این روحیه می‌توان در جنگ اقتصادی بزرگی که علیه ملت شریف ایران شروع شده است ایستادگی و پیشرفت کرد.

وی افزود: این نهاد انقلابی ۱۲۵ شهید جهادگر، ۷۶ آزاده و ۳۲۵ جانباز را تقدیم این نظام کرده است و این خون‌های پاک سایه‌ای بر همه فعالیت‌های این سازمان انداخته است که روحیه جهادی و انقلابی را با همان قوت حفظ کنیم.

حاتمی در ادامه بیان داشت: این سازمان برنامه ۳ ساله‌ای برای توسعه و جهش بخش کشاورزی با اولویت مسئله اشتغال را با زحمات فراوان مسئولان و کارشناسان تدوین کرده است که انشالله تولیدات کشاورزی را در پایان این برنامه از ۴ میلیون تن به ۶ میلیون تن برسانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه عنوان کرد: در پایان این برنامه زمینه اشتغال ۷۰ تا ۷۵ هزار نفر در استان مهیا شود و همچنین در این برنامه افزایش توانمندی همه تولید کنندگان نیز در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم این سازمان که همواره مورد تاکید نماینده ولی فقیه در استان بوده است، توسعه کشت زعفران در استان است که این سازمان پیرو این تاکیدات ۴ میلیارد تومان برای خرید بذر و در اختیار قرار دادن آن به کشاورزان بکار گرفته شده است.

حاتمی بیان داشت: امسال با لطف خداوند متعال مبنی بر بارش‌های فراوان و همچنین زحمات کشاورزان و همکاران جهاد کشاورزی تاکنون ۱۰۰ هزار تن گندم خریداری شده است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۵۱ هزار تن می‌باشد که نوید از سال خوب و پر برکتی را می‌دهد.

ارسال نظرات