خبرهای داغ:

کاهش شاخص جرایم مشهود با اجرای گشت‌های رضویون در قم

شاخص جرایم مشهود با اجرای گشت رضویون با همکاری سپاه و ناجا در حال کاهش است.
کد خبر: ۹۱۴۹۴۴۵
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، گشت رضویون با هدف ارتقاء امنیت اجتماعی، به صورت محله محور و با رمز یا امام رضا (ع) با همکاری بسیج و ناجا در محدوده حوزه یک بسیج شهید ابراهیمی قم در حال اجراست.

معاونت عملیات حوزه مقاومت بسیج شهید ابراهیمی با تعامل نیرو‌های امنیتی و انتظامی از اردیبشهت ماه ۹۸ طبق سنوات سال گذشته در راستای تقویت شاخص‌های امنیتی و ایجاد احساس امنیت بیشتر در محدوده استحفاظی اقدام به برپایی گشت‌های محله محور رضویون طبق دستورالعمل‌ها در قالب ده‌ها تیم پیاده، موتوری و خودرویی با سازماندهی بیش از ۸۰ نفر نموده است.

کشف موتور‌های بلاصاحب و سرقتی، خودرو‌های رها شده و بدون قفل، چندین مورد جلوگیری از سرقت سارقین خودرو و منازل، جلوگیری از کیف قاپی در یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های قم، کشف کابل‌های برق فشار قوی سرقتی همراه با سارقین، شرب خم و قماربازی در ملاء عام، دستگیری چند اراذل و اوباش و کشف حجاب از دستاورد‌های اجرای این گشت با همکاری عوامل کلانتری ۱۱ شهداء، کلانتری ۱۵ بلوارامین، کلانتری ۲۱ یزدانشهر و کلانتری ۲۸ شهرقائم می‌باشد.

آذر ماه سال ۹۷ طرح گشت‌های محله محور رضویون با رمز یا امام رضا (ع) جهت برخورد با جرایم مشهود نظیر سرقت، موادمخدر، اراذل و اوباش و تقویت امنیت پایدار با حضور نیرو‌های عملیات بسیج با همکاری ناجا در محله‌های استان قم آغاز گردید.

این طرح طی تفاهم نامه سه جانبه، نیروی انتظامی، سازمان بسیج مستضعفین و دادستانی کل در سال ۹۷ به امضاء رسیده است و پس از ابلاغ و اجرای موقت آن در سال ۹۷ در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ طی همایشی به صورت رسمی در سطح کشور و در سطح استان قم با حضور سردار پاسدار شاهچراغی فرمانده سپاه امام علی ابن ابی طالب، سرادر آقاخانی فرمانده نیروی انتظامی استان، کاهه دادستان قم و مدیران عملیات حوزه‌های مقاومت بسیج آغاز به فعالیت نمود.

با توجه به اجرای گشت رضویون شاخص‌های جرائم مشهود به شدت پایین آمده است که جهت تامین امنیت پایدار اقدامی بزرگ محسوب می‌شود.

ارسال نظرات