فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تأکید کرد:

نقش مهم اردوهای جهادی در تقویت پایه های اقتدار کشور/فعالیت های جهادی به عمق بخشی داخلی کمک می کند

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اردوهای جهادی را نه‌تنها بر زندگی فردی، افزایش مهارت و روحیات یک نوجوان تأثیرگذار خواند بلکه نقشی تأثیرگذار در اقتدار کشور و نظام دارند.
کد خبر: ۹۱۵۱۰۵۳
|
۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی امروز در افتتاحیه اردوهای جهادی دانش‌آموزی شهرستان اراک گفت: در مقطع مهمی از تاریخ انقلاب قرار داریم که دشمنان سعی دارند با فشار حداکثری حرکت انقلاب را متوقف کنند.

2301888_276.jpg (800×600)

کریمی افزود: اگر درگذشته دشمن در صحنه‌های عملیاتی به‌صورت نیابتی ورود پیدا می‌کرد و در یک سطح درگیر می‌شد امروز خود وارد میدان شده و سطح درگیری را افزایش داده است.

وی راهبرد مقابله با دشمن را دفاع همه‌جانبه برشمرد و عنوان کرد: امروز باید هر کس به‌ویژه دانش آموزان نقش خود را به‌درستی ایفا کند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: بر اساس سنت الهی از مجرای سختی‌ها می‌توان به آسایش، اقتدار و پویایی رسید و باید گفت سختی ظرف نزول نصرت الهی است که در طول این چهل سال یاد گرفتیم که در محیط جهاد و سختی رشد کنیم.

2301885_295.jpg (800×600)

وی  ادامه داد: امروز در ظاهر با دشمن مهیبی روبه‌رو هستیم که فریادهای مهیبی هم  می‌زند و ادعاهای بزرگی دارد ولی در باطن دچار پوکی شده و کارایی لازم را ازدست‌داده است و ان‌شاءالله در این مقطع شاهد خورد شدن استخوان‌هایش باشیم.

کریمی پس از برشمردن وسعت جغرافیایی، قرارگیری استراتژیک، منابع زیرزمینی، صنعت، تکنولوژی و ... به‌عنوان مؤلفه‌های قدرت یک کشور، به بیان تفاوت‌های مؤلفه‌های قدرت و اقتدار در دنیا پرداخت و گفت: آیا دارا بودن همه عوامل قدرت منجر به داشتن اقتدار خواهد شد؟ چه بسیار کشورهایی که دارای مؤلفه‌های قدرت هستند ولی دارای اقتدار نیستند.

2301886_771.jpg (800×600)

وی تصریح کرد: ملتی اقتدار دارد که رهبر بزرگی داشته باشد که در قرآن کریم از آن با عنوان ستاره‌ای که جامعه خودش را هدایت می‌کند یادشده است. رهبری که با حکمت و با قواعد مستحکم الهی هدایت می‌کند و شجاعتش از عمق ایمانش سرچشمه می‌گیرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی داشتن آرمان‌های بزرگ را یکی از مؤلفه‌های اقتدار یک جامعه دانست و اظهار کرد: جامعه ما هدف‌های متعالی دارد که این‌ها عامل رشد است و برای رسیدن به قله، انسان را وادار به پیمایش صخره‌های سخت می‌کند.

2301887_762.jpg (800×600)

وی با اشاره به مشکلات موجود در جامعه عنوان کرد: امروز با مشکلاتی روبه‌رو هستیم  و به واقعیت‌ها توجه داریم ولی در واقعیت‌ها هم نمی‌مانیم و از آن‌ها عبور خواهیم کرد. آرمان ما پس از پیروزی انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی رسیدن به تمدن نوین اسلامی است که همه شرایط و امکانات لازمش را هم داریم تا موجب تعالی بشریت شود.

کریمی ملت بزرگ را دیگر مؤلفه اقتدار برشمرد و تصریح کرد: این ملت به‌واسطه مکتب و رهبرش بزرگ می‌شود که نمونه‌ای از آن را می‌توان در اقدام رهبر معظم انقلاب در مقابل نخست‌وزیر ژاپن که پیام ترامپ را به ایران منتقل کرده بود، دید.

2301705_233.jpg (992×744)

وی به داشتن دشمن بزرگ به‌عنوان دیگر مؤلفه اقتدار یک جامعه پرداخت و بیان کرد: داشتن دشمن بزرگ نعمت است و عامل قدرتمند شدن ماست. امروز با نگاهی به اقدامات انجام‌شده در مقابل دشمن مانند نشاندن پهپاد RQ۱۷۰، زدن پهپاد آمریکایی و کاهش میزان مقاومت رژیم صهیونیستی در مقابل موشک‌های محور مقامت نشان از قدرت‌یابی در برابر دشمن بزرگ دارد و این دست قدرت‌یابی‌ها نتیجه و ثمره هشت سال مقاومت در برابر آن‌هاست.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی علت اصلی اقتدار را پیروی از رهبری دانست که مکتبش دین اسلام است و ادامه داد: امروز نوجوانان امید و آینده کشور هستند و باید گفت جوانی در آینده کشور راهگشاست که تلاش کند و چه‌بهتر که کار و تلاشش توأم باکار و فعالیت فرهنگی باشد.

وی از حضور نوجوانان در اردوهای جهادی به‌عنوان کاری در جهت تقویت پایه‌های اقتدار نام برد و افزود: کار نوجوانان در اردوهای جهادی عمق‌بخشی داخلی است که نمونه آن را می‌توان در فعالیت‌های جهاد سازندگی در ابتدای انقلاب یافت که با آن دست از فعالیت‌ها پایه‌های حکومت را محکم کردند و بین مردم و حکومت پیوند ایجاد کردند.

2301706_340.jpg (992×744)

کریمی خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی نه‌تنها بر زندگی فردی، افزایش مهارت و روحیات یک نوجوان تأثیرگذار است بلکه برای این نوجوان نقشی تأثیرگذار در اقتدار کشور و نظام تعریف می‌کند. همچنین عمل صالح و محل تربیتی است برای اینکه نسل‌های بعدی در آن آماده شوند.

2301889_633.jpg (800×600)

انتهای پیام/

ارسال نظرات