خبرهای داغ:

کارت هوشمند شهری "قم کارت" به‌زودی در قم اجرایی می‌شود

معاون شهردار قم با اشاره به طی مراحل نهایی مقدمات صدور قم کارت از راه‌اندازی آزمایشی این کارت و بهره‌برداری آن در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۲۱۷۳
|
۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محسن رنجبر ظهر امروز در نشست خبری که با حضور شهردار و اصحاب رسانه در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، به موضوع بهره‌برداری از کارت هوشمند شهری با عنوان «قم کارت» اشاره کرد و اظهار داشت: مقدمات اجرای کارت شهروند الکترونیک در قم نهایی و در حال حاضر مراحل راه‌اندازی آزمایشی این کارت آغاز شده است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به نحوه عملکرد این کارت‌ها تأکید کرد: قم کارت به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد به این طریق که در مرحله نخست برای پرداخت هزینه اتوبوس و در مراحل بعدی امکان پیگیری بسیاری از خدمات شهری قم را فراهم می‌کنند.
 
وی استفاده از این کارت‌ها را یکی از مقدمات رسیدن به تحقق شهر هوشمند نام برد و گفت: تمام خدمات شهرداری، امور پولی و مالی در ادامه می‌تواند به این کارت اضافه‌شده و شهروندان می‌توانند بسیاری از امور جاری خود را از این طریق انجام دهند.

رنجبر با تأکید بر ارتقای کیفی سطح زندگی شهروندان، اظهار داشت: در برنامه جامع ۱۴۱۴ به دنبال رسیدن به سطحی از ارتقای کیفیت زندگی هستیم که در تحقق آن گروه‌ها داخلی محلات نقش بسزایی دارند.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم به برنامه ۵ ساله شهرداری تا سال ۱۴۰۰ اشاره و عنوان کرد: در این برنامه مؤلفه‌های بسیاری مطرح‌شده بود که به عموم مردم بازمی‌گردد و از ابتدا به دنبال تحقق این موضوع بوده‌ایم که ارتقای کیفی سطح زندگی به صورت محله به محله پیگیری شود.

وی با تأکید بر لزوم مشارکت مردم و شهروندان در تحقق این هدف تصریح کرد: این مسئله می‌تواند به افزایش اعتماد اجتماعی منجر شده و سرمایه اجتماعی در سایر زمینه‌ها هم به کمک شهرداری خواهد آمد.

رنجبر از برنامه‌ریزی‌ها برای تدوین برنامه دوم پنج‌ساله شهرداری قم تا سال ۱۴۰۴ خبر داد و تأکید کرد: در این برنامه هم مشارکت و همراهی مردم و محلات به صورت گسترده در برنامه قرار خواهد گرفت تا بتوانیم در سال ۱۴۱۴ به آن سرمایه اجتماعی که به دنبال آن بوده دست پیدا کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم در رابطه با استخدام نیرو‌های جدید شهرداری و تغییر وضعیت شاغلان نیز تأکید کرد: شهرداری در این زمینه مجوزی ندارد و استخدام نیرو‌های شهرداری زیر نظر دولت است.

به گفته وی در پایان دوره قبل شهرداری برای ۵۰ هزار نفر مجوز تبدیل وضعیت استخدام صادر شد بود که این اتفاق اجرایی نشد.
ارسال نظرات