نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تأکید کرد:

دهه کرامت فرصتی ارزشمند برای تبیین سبک زندگی ایرانی اسلامی و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب

امام جمعه اراک گفت: : در دهه کرامت فضایل اخلاقی و سیره زندگی حضرت معصومه(س) برای الگو گیری بانوان بیش از گذشته تشریح و تبیین و مورد توجه باشد.
کد خبر: ۹۱۵۲۹۷۱
|
۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷

 

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی روز پنجشنبه در کلاس تفسیر قرآن کریم با اشاره به دهه کرامت و الگوی حضرت معصومه(س) برای دختران جامعه گفت: بهترین الگو برای بانوان جامعه حضرت معصومه است و باید بانوان ما از این الگوی ارزشمند به درستی بهره ببرند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه برنامه های دهه کرامت باید برگرفته از این الگوی ارزشمند باشد افزود: در این دهه فضایل اخلاقی و سیره زندگی حضرت معصومه(س) برای الگو گیری بانوان بیش از گذشته تشریح و تبیین و مورد توجه باشد و این ایام بهترین فرصت برای تبیین و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب است.

وی بهترین صفات را در وجود حضرت معصومه(س) دانست و گفت: بانوان مسلمان بهترین صفات در وجود این بزرگوار و اجداد گرامی ایشان همچون فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(س) جستجو کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تأکید بر اینکه حجاب از اساسی ترین مفاهمیم در اسلام است افزود: تحکیم بنیان خانواده و در نهایت سلامت اجتماعی در گرو فرهنگ حجاب است و باید به آن توجه شود.

وی در این خصوص تصریح کرد: دستگاه های فرهنگی و متولی حجاب برای توسعه و تبیین این فرهنگ ارزشمند باید تلاش های زیادی داشته باشند و بی توجهی به این فرهنگ غنی غیر قابل قبول است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه عفاف و حجاب مصونیت و حافظ گوهر وجودی انسان است افزود: تحقق این فرهنگ ارزشمند با بهره گیری از الگوی ائمه معصومین جامعه را از هرگونه فساد و آلودگی دور خواهد کرد.

امام جمعه اراک با تأکید بر اینکه دختران جامعه باید در مسیر قرآن و ائمه معصومین(ع) گام بردارند گفت: بانوان جامعه ارزش والای خود رابشناسند و و از ارزش های اصیل ایرانی و اسلامی دست برندارند تا بتوانند جایگاه مورد قبولی را کسب کنند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات