خبرهای داغ:

مجوز احداث ۱۴ نیروگاه خورشیدی در قم صادر شده است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: مجوز احداث ۱۴ مورد نیروگاه خورشیدی در شورای برنامه‌ریزی استان موردبررسی و تصویب قرارگرفته است.
کد خبر: ۹۱۵۳۵۳۶
|
۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مهدی آهنین‌پنجه امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات امام جواد (ع) برگزار شد، اظهار داشت: هفته گذشته سقف پیش‌بینی‌شده ۸۰۷ مگاوات بود که پیک‌بار مصرف به ۷۹۲ مگاوات کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم با اشاره به ارگان‌ها و دستگاه‌های همکار در زمینه پایین آمدن پیک بار مصرفی در استان گفت: سازمان مدیریت برنامه‌ریزی، گمرک استان و آب و فاضلاب اداراتی بودند که در این زمینه به ما کمک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ماه‌های تیر و مرداد پیک بار مصرف در استان است، خاطرنشان کرد: باید تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود تا دچار قطعی برق نشویم.

آهنین‌پنجه با بیان اینکه ۵۰ مگاوات توزیع پراکنده برق در استان داریم، افزود: رشد فناوری‌های انرژی‌های تجدید پذیر و کاهش گرمای زمین ازجمله عوامل روی آوردن به انرژی‌های تجدید پذیر هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم با بیان اینکه پتانسیل استان در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر خیلی بالا است، ابراز کرد: پیگیری لازم برای ایجاد شهرک نیروگاهی در کنار دریاچه حوض سلطان در دست انجام بوده و مطالعات اولیه انجام‌شده است.

آهنین‌پنجه ابراز کرد: مجوز احداث ۱۴ مورد نیروگاه خورشیدی در شورای برنامه‌ریزی استان موردبررسی و تصویب قرارگرفته است.

وی در پایان درباره ارز دیجیتال گفت: کارخانه‌هایی که راکد هستند شناسایی شوند تا برق آن‌ها به‌سرعت رصد شده و وصل شوند، در زمینه استفاده از ارز دیجیتال هم فعلاً دستورالعملی نیامده و مقررشده هرکس استفاده کند برق آن‌ها قطع شود، مقرر شد جهاد دانشگاهی هم مطالعات کارشناسی در زمینه ارز دیجیتال داشته باشند.
ارسال نظرات