کارشناس بسیجی مسائل خانواده و بانوان تأکید کرد:

عدم ارائه نسخه های پوشش ایرانی اسلامی دلیل مهم پوشش های نامناسب در جامعه

یک کارشناس بسیجی حوزه بانوان گفت: خوراک مناسبی به مردم در موضوع پوشش اسلامی ارائه نشده و باید در حوزه تولید محتوا و محصول بیشتر تلاش کنیم.
کد خبر: ۹۱۵۳۸۲۴
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴

نسترن مطیعی با اشاره به اینکه پوشش، به عنوان محوری‌ترین مسئله در سبک زندگی اسلامی مطرح است گفت: پوشش اسلامی امروز تبدیل به یک موضوع هویتی شده و نشانی از باورها،اعتقادات و ارزش های فکری و فرهنگی یک جامعه مطرح است.

وی پوشش را به مثابه یک رسانه ای که فرد درون آن جای گرفته خواند و افزود: پوشش هر انسان نشان از این است که یک فرد به چه گروه و اقشاری وابستگی دارد و می گوید از چه طریقی منبع فکری و اعتقادی خود را تأمین می کند.

این کارشناس بسیجی با انتقاد از برخوردهای احساسی افراد نسبت به انتخاب پوشش بیان داشت:متأسفانه بسیاری از افرادی که پوشش های نامناسب را انتخاب می کنند نمی دانند پوشش آنها چه عمقی از وجود آنها را نشان می دهد و طبق جوی که در جامعه حاکم است پوشش های خود را انتخاب می کنند و یا اسیر مدهای روز غربی می شوند.

مطیعی با بیان اینکه پوشش های قابل دسترس در جامعه باورهای دینی و ارزشی مذهبی پوشش نمی دهد و به نوعی در بحث پوشش ایرانی اسلامی دچار عقب ماندگی هستیم گفت: متأسفانه در این مدت نسخه های پوشش غربی به شدت در جامعه نفوذ کرده و این نشان از کم کاری های ما در پوشش اسلامی تکمیل است و باید نسخه های پوشش اسلامی که کامل ترین نوع پوشش هستند را تقویت کنیم.

وی با اشاره به زحمات فراوان برخی از مراکز در خصوص نسخه های پوشش اسلامی عنوان کرد: البته این بدین معنا نیست که کاملا هیچ کاری انجام نشده ولی اگر هم محتوا و یا محصولی تولید شده در ترویج و توزیع آنها نتوانسته ایم خوب عمل کنیم و این نشان دهنده این است که جای کار زیاد است.

کارشناس بسیجی مسائل خانواده در این خصوص تصریح کرد: ملت ایران همواره بر اعتقادات اسلامی و مذهبی خود پایبند هستند ولی باید قبول کنیم که خوراک مناسبی به آنها در موضوع پوشش اسلامی ارائه نشده و باید در حوزه تولید محتوا و محصول بیشتر تلاش کنیم.

مطیعی در پایان خاطر نشان کرد: باید با ترویج و انتشار جملاتی که نشان از عقلانیت پوشش اسلامی است را در جامعه تقویت کنیم و امروز استفاده از ابزار هنر و رسانه بهترین شگرد ترویج این محتویات است و رسانه های ما باید صفحاتی ویژه پوشش ایرانی اسلامی تشکیل دهند و این موضوع را تقویت کنند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات