خبرهای داغ:
مدیر حوزه‌های علمیه:

قم باید تمام شاخص‌های یک شهر اسلامی را دارا باشد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: امنیت، عمران و آبادانی و اخلاق و ادب سه شاخصه یک شهر اسلامی است و قم باید در همه این موارد نمونه و سرآمد باشد.
کد خبر: ۹۱۵۴۲۳۴
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی دوشنبه‌شب در آئین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۲۲۲ طرح شهرداری قم در مسجد علی‌اصغر (ع) این شهر اظهار داشت: مردم قم در طول تاریخ همراه نهضت‌ها و حرکت‌های بزرگ اسلامی بودند و در عصر انقلاب اسلامی نیز این مدال افتخار بر شانه‌های مردم این شهر نصب شد و پیشگام برای ترویج معارف الهی در ایران و جهان شدند.

امام‌جمعه قم بیان داشت: در دو سه دهه اخیر منطقه نیروگاه و خیابان امامزاده ابراهیم قم در این زمینه نقش بسیار مهمی داشت.

اعرافی تصریح کرد: من افتخار دارم ۲۰ سال در این منطقه زندگی کردم و این منطقه را پیشگام ارزش‌های الهی و اسلامی می‌دانم. خدمت مسئولان به منطقه نیروگاه و دیگر مناطق قم بالاترین خدمت است.

نیروگاه متراکم‌ترین و پرجمعیت‌ترین منطقه قم بیش از ۴۵۰ هزار تن جمعیت دارد و در غرب قم واقع‌شده است، بیشتر نقاط این منطقه قدمتی بیش از ۵۰ سال ندارد و مهاجران از قومیت‌های گوناگون را در خود جای‌داده است.

وی گفت: بحمدالله نگاه مسئولان قم این است که همه مناطق این شهر به‌صورت عادلانه ترقی کنند و باید در حاشیه و متن شهر به‌ویژه مناطقی که شور اسلامی و انقلابی دارند بهترین خدمات را ارائه دهیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تقدیر از اقدام شهرداری و شورای اسلامی شهر قم برای تدوین سند‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت شهری، افراد: برای این شهر چشم‌انداز‌ها و افق‌های انقلابی و فرهنگی روشنی دیده‌شده و مسئولان این استان سهام‌دار همه این افتخار‌ها هستند.

وی گفت: همه ما اعم از حوزه علمیه و دستگاه‌های مسئول باید خادمان مردم قم باشیم، چراکه سرمایه‌های بزرگ قم، ایران و جهان اسلام به شمار می‌آیند.

وی پیشرفت‌های حوزه علمیه و انقلاب را مرهون حضور مستمر مردم قم درصحنه عنوان کرد و اذعان داشت: شور، غیرت و اخلاق و ادب مردم قم منجر به شکل‌گیری حوزه و خدمات ارزشمند به اسلام شد.

اعرافی بابیان اینکه همه مردم در برابر شهری که متعلق به نسل آینده است، مسئولیت دارند، خاطرنشان کرد: اگر در شهری به مسئولیت‌های اجتماعی، مقاصد فرهنگی، بی‌عدالتی و ظلم و رنج محرومان بی‌تفاوتی وجود داشته باشد آن شهر اسلامی نیست.
وی گفت: قم نماد انقلاب اسلامی و شهر معنوی ایمانی و الهی است و صاحب سرمایه‌های بزرگ شیعیان و بزرگان و علماست، و باید همه برای عدالت، امنیت و رخت بستن مفاسد اجتماعی از این شهر تلاش کنند.

اعرافی در نظر گرفتن مصالح مردم در مسائل مختلف را ضروری دانست و گفت: حوزه با همکاری مجمع نمایندگان، استانداری و شهرداری تمام دیون خود را به شهرداری پرداخته است.

در این آئین ۲۰۹ طرح عمرانی، خدماتی، ترافیکی، فرهنگی و فضای سبز به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی ۱۳ طرح نیز آغاز شد.

این طرح‌ها که اعتبار هزینه شده برای آن بالغ‌بر چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است، شامل فاز نخست شهر خودرویی، احداث زیرگذر آیت‌الله طباطبایی و ۱۳ بوستان شهری، دو ایستگاه آتش‌نشانی، احداث بلوار صداقت، ساخت و نصب المان‌های مناسبتی و ارزشی، احداث رمپ و لوب بلوار حمزه سیدالشهدا، روکش و ترمیم آسفالت معابر شهر، بهبود عبور و مرور شهری، جدول‌گذاری، پیاده راه‌سازی و احداث چند بوستان شهری می‌باشد.
ارسال نظرات