خبرهای داغ:
آیت الله علما:

قوای سه‌گانه در موضوع حجاب به وظایفشان عمل کنند

آیت الله علما امام جمعه ونماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خواستار عمل قوای سه گانه به وظایفشان در حوزه حجاب شد.
کد خبر: ۹۱۵۵۴۶۸
|
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم انسان ها را به تقوا و عمل صالح دعوت کرده است، تقوا درهای برکات آسمان و زمین را به روی انسان ها می گشاید.

وی با اشاره به مناسبت ۲۱ تیر و روز عفاف و حجاب گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که حجاب مایه تشخص و آزادی زن است، چرا برخی‌ها این تشخص را از بین می‌برند و بی‌اعتنا هستند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه حجاب و حیا و عفت امری فطری است، افزود: انسان بی‌اعتنا به حجاب است، خلاف فطرت عمل می‌کند. مراقب باشید که خانواده ریشه اجتماع است آن‌را حفظ کنید.

آیت‌الله علما حجاب را حافظ ارزش‌ها دانست و بیان داشت: حجاب ارزش زن را حفظ می‌کند و به او تشخص می‌دهد.

وی با یادآوری وظایف نهادهای مختلف در حوزه عفاف و حجاب تصریح کرد: دولت باید وظیفه خود را در این به جای آورد، همچنین مجلس و دستگاه قضا هم، البته آحاد مردم هم وظیفه دارند در این راه گام بردارند.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: برخی‌ها این موضوع را سیاسی کردند و از خارج خط می‌گیرند، لذا باید از این موضوع مراقبت کرد یکی از خواسته‌های شهدا همین حجاب است و در وصیتنامه شهدا که دایرةالمعارف فرهنگی است هم بر این موضوع تاکید شده که حفظ حجاب به نوعی تکریم بانوان است.

آیت‌الله علما با یادآوری مناسبت ۲۵ تیر روز بهزیستی و تامین اجتماعی به عنوان مراکز خدمت‌رسانی، به مناسبت ۲۶ تیرماه و سالروز نهاد مقدس شورای نگهبان هم اشاره‌ای داشت.

وی این نهاد را یکی از ارکان مهم نظام برشمرد و گفت: این نهاد حافظ و پاسدار انقلاب بود و تنها جایی است که امام می‌فرمایند صددرصد مورد تهدید است.

امام جمعه کرمانشاه افزود: این موضوع محدود به کشور ما نیست و هرکدام از کشورهای دیگر با یک عنوان خاص از این نهاد برخوردارند.

آیت‌الله علما در ادامه به وخامت حال ابوالشهدا شیخ الزکزاکی هم اشاره‌ای داشت و گفت: با اینکه بی‌گناهی اش در دادگاه اعلام شده اما هنوز در زندان با وضعیت نامناسبی به سر می‌برد و لازم است سازمان های حامی حقوق بشری برای آزادی وی اقدام و حرکتی انجام دهند.

ارسال نظرات