مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور:

استان مرکزی جایگاه خاص فرهنگی در کشور دارد/برگزاری کنگره 92هزار شهید بسیج با حضور امام خامنه ای

مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور از برگزاری کنگره ۴۲ هزار شهید بسیج با حضور رهبر معظم انقلاب در نیمه دوم امسال در تهران خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۷۴۷۵
|
۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار احمد حق طلب مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور در نشست شورای سیاستگذاری کنگره نقش امام راحل در راهبری جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: کار برگزاری کنگره های استانی شهدا به طور جدی از ده سال پیش آغاز شد و تا سال 1400 هیچ استانی نخواهد بود که کنگره استانی را برگزار نکرده باشد.

حق طلب با اشاره به اینکه کنگره های ملی شهدای اقشار مختلف نیز تا سال 1400به پایان خواهد رسید عنوان کرد: در کنگره شهدای استانی تقریبا هر ده سال یک بار نوبت به هر استان می رسد تا کنگره شهدای استان خود را برگزار کنند اما چهار استان تهران، خراسان، کرمان و اصفهان تا سال 1400 دومین کنگره خود را برگزار خواهند کرد.

وی با تاکید بر فرموده رهبر معظم انقلاب که کنگره شهدا تبدیل به یک مجلس ختم با شکوه نشود تصریح کرد: امروز کنگره ها بعضا ده سال سابقه تشکیل ستاد دارند و کار های خوب و زیر بنایی در آنها صورت می گیرد که رهبری نیز بر انجام این سبک کارهای عمیق تاکید دارند.

مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور با بیان اینکه بیشتر فراوانی فرمایشات رهبری در حوزه دفاع مقدس و شهداست اظهار کرد: مدیون دفاع مقدس و فرهنگ و ارزش های آن هستیم و هر مشکلی که باشد می توان به واسطه همین ارزش ها در حوزه های مختلف آن را حل کرد و امروز می بینیم که الگوی ما در برخورد با مشکلاتی چون سیل و زلزله، فرهنگِ حضور بسیجی و مردمی است که نشات گرفته از دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه در همه استان ها مطرح است که هیچ حادثه و برنامه ای بزرگتر از کنگره شهدا اتفاق نیفتاده، تصریح کرد: از استان مرکزی هم که جایگاه خاص فرهنگی دارد، توقع می رود که در اجرای این کنگره همه مسئولینش دست به دست هم بدهند، چرا که اجلاسیه اصلی نمایش توان مدیریتی مسئولین استانی و وحدت و همدلی مردم و مسئولین است.

حق طلب عنوان کرد: کنگره شهدای استان مرکزی در مهر ماه، استان هرمزگان در دی ماه، استان بوشهر در اسفند ماه، کنگره شهدای عشایر در تهران و به مناسبت گذشت چهل سال از تاسیس بسیج مستضعفین کنگره 92هزار شهید بسیج در هفته بسیج با حضور مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد.

وی به انجام فعالیت های اجتماعی در کنگره تاکید کرد و افزود: نیاز است که در کنگره کار رسانه ای خوبی صورت گیرد تا جمعیت مخاطب بیشتری تحت تاثیر قرار گیرند که جلسه با ریاست صدا و سیما می تواند به گسترش این بخش از کار کمک کند.
انتهای پیام/

 

ارسال نظرات