خبرهای داغ:

کتاب درس‌نامه غنا و موسیقی در قم معرفی شد

آیین معرفی کتاب درس‌نامه غنا و موسیقی، متن کامل ۷۶ جلسه درس خارج فقه مکاسب محرّمه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در موضوع غناء و موسیقی، روز سه‌شنبه در مرکز تخصصی فقهی، ولی امر قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۸۸۰۲
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، عضو هیأت علمی مرکز تخصصی فقهی، ولی امر در آیین معرفی کتاب درسنامه غنا و موسیقی در قم، بابیان اینکه حرکت در مسیر دغدغه رهبر معظم انقلاب برای توجه به فقه مضاف و جدید ازجمله اهداف این مرکز تخصصی است گفت: در سیاست‌گذاری‌های علمی، تحقیقاتی و تهذیبی، توجه به مسائل فقهی جدید مورد تاکید می‌باشد.
حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی با اشاره به دیدگاه‌های فقهی و علمی رهبر فرزانه انقلاب افزود: معظم له از سال ۱۳۶۹ درس‌های خارج فقه خود را آغاز کرده‌اند و به موضوع‌هایی پیرامون جهاد، قصاص و مکاسب محرمه و نماز مسافر پرداخته‌اند.
وی بابیان اینکه این کتاب، مجموعه ۷۵ جلسه از دروس خارج فقه رهبر معظم انقلاب پیرامون غنا و موسیقی است تصریح کرد: رهبری در سلسله درس‌های خود به ابعاد مختلف غنا پرداخته‌اند که گردآوری و استفاده از ۱۰۰ روایت و پرداختن به دیدگاه‌های علمای مختلف ازجمله ویژگی‌های مهم این درس‌نامه می‌باشد.
وی توجه به پرسش‌های جدید پیرامون موسیقی و غنا را از دیگر ویژگی‌های این کتاب برشمرد و ادامه داد: در این کتاب ۴۸ پرسش اساسی و جدید پیرامون غنای محرم و موسیقی حرام جمع‌آوری و به تمام آن‌ها پاسخ‌داده‌شده است.
مقیمی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب به دنبال تدوین عرفی غنا هستند گفت: معظم له در سلسه درس‌های خارج خود به شاخص‌های مختلف غنا و موسی حرام پرداخته‌اند و این شاخص‌ها را تشریح کرده‌اند.
در این آیین کلیپی از درس خارج فقه مکاسب محرّمه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در موضوع غناء و موسیقی پخش شد.
ارسال نظرات