مسئول سازمان تبلیغات استان مرکزی درگفتگوبابسیج:

«دحو الارض» روزی است که خداوند با نظر به کره زمین، به جهان حیات بخشید

حجت الاسلام قربان پور گفت:بر اساس مستندات و روایات روز ۲۵ ذی القعده به عنوان دحوالارض نامیده شده است.
کد خبر: ۹۱۶۰۲۰۶
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰

حجت الاسلام قربان پور مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با خبرگزاری بسیج به مناسبت روز دحوالارض گفت: بر اساس مستندات و روایات روز ۲۵ ذی القعده به عنوان دحوالارض نامیده شده است.

وی افزود: «دحو الارض» روزی است که خداوند با نظر به کره زمین، به جهان خاکی حیات بخشید، از این روز بخش‌هایی از کره زمین که سراسر از آب بود شروع به خشک شدن کرد تا کم کم به شکل یک چهارم خشکی‌های امروزی درآمد.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مطابق روایات، اولین نقطه‌ای که از زیر آب سر برآورد، مکان کعبه و بیت الله الحرام بود. این محل قبل از اینکه حضرت ابراهیم خانه ی خدا را بنا کند برای ارتباط با پرودگار انتخاب شده است.

قربانپور گفت: خداوند کعبه را به عنوان بهترین مکان زمین برای حسن ارتباط اشرف مخلوقات با خود قرار داده با اینکه از نظر جغرافیایی منطقه ی گرم و خشکی است و در آفرینش خاک، به ظاهر پست ترین رتبه تلقی می شود.

وی ادامه داد: انسان برای تقرب و رسیدن به کرات آسمانی معنویت باید با تواضع و خشوع در مقابل ذات اقدس الهی بر این خاک سجده کند تا به بالاترین مقام که قرب الهی است برسد.

حجت الاسلام قربانپور گفت: کعبه مرکز نزول وحی به آخرین قرستاده و رسول است و به عنوان محل ظهور آخرین منجی بشریت حضرت مهدی(عج)مورد توجه است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تمام فضیلت هایی که برای روز دحوالارض بیان شده انجام اعمال و آدابی در این روز بنا بر روایات مستحب است که عبارتند از روزه و دو رکعت نماز که در وقت صبح اقامه می شود، و روز زیارتی امام رضا(ع) که حتی سلام از راه دور هم مقرب است.

ارسال نظرات