رئیس اتاق بازرگانی اراک اعلام کرد:

پرداخت بودجه به تشکل ها ، منوط به ارائه پروژه های هدفمند است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک در جمع اعضای تشکلها با اشاره به اینکه از سال گذشته بالغ بر ۱۴ تشکل ایجاد شده است، تصریح کرد: خروجی تشکلها حائز اهمیت است و تشکلی مورد قبول است که دارای ساختار سازمانی تعریف شده ، محل استقرار و دبیر باشد.
کد خبر: ۹۱۶۲۵۴۹
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ منوچهر توسطی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک در جمع اعضای تشکلها با اشاره به اینکه از سال گذشته بالغ بر ۱۴ تشکل ایجاد شده است، تصریح کرد: خروجی تشکلها حائز اهمیت است و تشکلی مورد قبول است که دارای ساختار سازمانی تعریف شده ، محل استقرار و دبیر باشد.

وی افزود: ما به عنوان اتاق بازرگانی با پرداخت بودجه از تشکلها حمایت می کنیم که تاکنون یک مرحله پرداخت شده است و در مرحله دوم پرداخت بودجه ها منوط به ارائه گزارش خرج کرد بودجه قبلی به اتاق می باشد. همچنین برای دریافت بودجه باید پروژه هایی تعریف شود که خروجی آن به نفع اعضاء و فعالان اقتصادی باشد.

توسطی با اشاره به برگزاری پویش ملی صادرات در ۱۶ مردادماه، تصریح کرد: تا کنون بیش از ۸۰۰ نفر در این پویش ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۲۰ نفر مدیران عامل شرکتها و ۲۰۰ نفر از سایر استانها هستند و حضور انجمن جوانان از موارد برجسته این پویش است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک تصریح کرد : طبق ارزیابی های صورت گرفته از تشکلها تا پایان سال ۹۷، رتبه اتاق بازرگانی استان مرکزی از رتبه ۲۳ به رتبه ۷ ارتقاء یافته است. همچنین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی در گروه یک و جزء۵ استان برتر کشور قرار دارد.

وی در خصوص ساختمان جدید اتاق بازرگانی استان مرکزی اظهار داشت: این ساختمان ظرف ۲سال گذشته حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا پایان شهریورماه به بهره برداری می رسد و در این ساختمان مکانی را به تشکلها اختصاص خواهیم داد و یک حسابدار مشترک برای تشکلها جذب می نمائیم.

توسطی در خصوص اعضایی که در تشکلها مشکلات و موانعی ایجاد می کنند، گفت: اتاق بازرگانی این اجازه را نخواهد داد و بر اساس اساسنامه با آنها برخورد خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی از تشویق تشکلهای برتر در پایان سال خبر داد و اظهار کرد: از تشکلهایی که فعالیت بهتری داشته باشند و همچنین از چهره های برتر تشکلها قدردانی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: تشکلها با استفاده از اختیارات و امکانات، پیشنهادات خود را به صورت کتبی به اتاق بازرگانی ارائه دهند تا از طریق کمیسیون تشکلها به آنها رسیدگی شود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اراک در پایان خاطرنشان کرد: جهت ایجاد فدراسیون عایق های رطوبتی پیگیری خواهیم کرد و هر سازکاری که نیاز است فراهم می نمائیم تا این فدراسیون در استان مرکزی تشکیل شود. به ویژه در بخش عایق های رطوبتی که مزیت آن متعلق به استان ما و شهرستان دلیجان است و باعث افتخار ماست که استانهای دیگر با نام دلیجان عایق رطوبتی تولید می کنند.

بهنام آزادی راد دبیر پویش ملی صادرات که به میزبانی استان مرکزی برگزار خواهد شد ، در این جلسه با بیان اینکه بخش خصوصی باید ساختار خود را کوچک کند، گفت: تشکلها می توانند با هم ادغام و در یک مکان و با یک دبیر مشترک هزینه های جاری خود را کاهش دهند و بودجه ها را صرف کیفیت کارهای اجرایی و پروژه ها کنند.

وی از ایجاد فدراسیون عایق های رطوبطی در اتاق ایران خبر داد و گفت: انجمن هایی را داریم که امکان ملی شدن دارند و برای اولین بار در کشور دارای بیشترین اعضاء هستند، مثل انجمن نفت و گاز که دارای بیشترین اعضاء هستند و برای ملی شدن این انجمن ها کمک کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات