فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در بازدید از ایکنا:

ضرورت استفاده از ظرفیت های رسانه برای حفظ و تقویت دستاوردهای انقلاب اسلامی

فرمانده سپاه روح‌الله گفت: خبرگزاری ایکنا با رویکرد قرآنی به یکی از مولفه های مهم انقلاب اسلامی می پردازد که این موضوع قابل توجهی است.
کد خبر: ۹۱۶۳۶۴۱
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله به همراه مصطفي مشايخي مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان مركزي به مناسبت روز خبرنگار در دفتر خبرگزاری ایکنا استان مرکزی حضور یافت و از تلاش فعالانه عرصه خبر در آگاهی بخشی تقدیر و تشکر کرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در این بازدید با اشاره به اینکه امروز در جنگ رسانه ای و روانی به سر می بریم گفت: خبرگزاری ایکنا یک خبرگزاری ارزشی در کشور است که عملکرد قابل قبولی در حوزه فعالیت های قرآنی و ارزش های انقلاب اسلامی داشته است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در گام اول دستاوردهای ارزشمندی را کسب کرده بیان داشت: در گام دوم انقلاب باید ابتدا دستاوردها حفظ شوند و بعدا باید ارتقاء پیدا کنند که بخشی از این وظیفه را باید رسانه ها ایفای نقش داشته باشند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی با ارزش های الهی و قرآنی روی کار آمد افزود: عواملی که انقلاب اسلامی را روی کار آورد برگرفته از نهضت قرآن بود و این عوامل باید همیشه در کشور استمرار داشته باشند تا بتوانیم هدف عالی تمدن اسلامی و رسیدن به مدینه فاضله را که مد نظر است محقق سازیم.

وی با اشاره به اینکه خبرگزاری ایکنا می تواند در راستای تحقق ارزش های انقلاب موثر و آنها را رونق دهد گفت: خبرگزاری ایکنا با رویکرد قرآنی به یکی از مولفه های مهم انقلاب اسلامی می پردازد که این موضوع قابل توجهی است.

سردار کریمی در این خصوص ادامه داد: رسانه ها باید با استفاده از ظرفیت هایی که دارند در جهت حفظ ارزش ها به پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بکوشند و از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نکنند.

وی با تأکید بر اینکه افرادی که در خبرگزاری ایکنا به کار گیری می شوند باید کلیه ارکان مورد نظر را داشته باشند افزود: کسانی که در این خبرگزاری مشغول فعالیت هستند قطعا از نظر اعتقادی و معرفتی قرآنی منش آنها بیشتر است و در این صورت اثرگذاری خبرگزاری افزایش پیدا می کند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ارتقاء معرفت قرآنی مردم را از دیگر اولویت های خبرگزاری ایکنا خواند و گفت: همراه با تولید خبر تهیه محتویات قرآنی مناسب برای افزایش معرفت قرآنی مردم باید در دستور کار این رسانه قرآنی باشد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی گفت: شهدای انقلاب اسلامی پرورش یافته مکتب قرآن هستند و با توجه به این توفیقی که امسال در استان مرکزی داریم رسانه ها باید در جهت فضاسازی کمک های قابل توجهی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه استانی داشته باشند.

سردار کریمی با بیان اینکه دستاوردهایی که شهدا برای انقلاب کسب کرده اند نتیجه عملیاتی شدن مکتب قرآنی دانست و افزود: کنگره شهدا یک فرصت مناسب برای تقویت باورهای دینی و قرآنی مردم است که باید مدنظر رسانه ها و خصوصا خبرگزاری ایکنا باشد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطر نشان کرد: دانشگاه های استان مرکزی اقدامات مناسبی در راستای تبیین نقش حضرت امام(ره) در دفاع مقدس انجام داده اند که اینها باید در رسانه ها به اطلاع مردم برسد تا بتوانیم راه امام و شهدا را به درستی برای مردم تبیین کنیم.

مصطفي مشايخي مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان مركزي در این نشست نیز با اشاره به اینکه خبرگزاری ایکنا عملکرد قابل قبولی در حوزه دفاع از ارزش ها داشته گفت: مسائل قرآنی جدای از ارزش ها نیست و آنچیزی که متأسفانه امروز مورد غفلت رسانه ها قرار گرفته تبیین نظریه مقاومت است که جای کار بسیاری دارد و باید این نظریه قرآنی به درستی در جامعه تبیین شود.

وی تبیین گفتمان جهاد،ایثار و شهادت را از دیگر اولویت های رسانه ها خواند و افزود: همچنین توجه به حوزه های امر به معروف و نهی از منکر باید در رسانه ها بیشتر مورد توجه باشد.

مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان مركزي با اشاره به اینکه 650 هزار سند در خصوص شهدای استان مرکزی تهیه شده بیان داشت: رسانه ها می توانند با هماهنگی از این تعداد اسناد استفاده کنند و به الگوی سبک زندگی شهدا بیشتر بپردازند و در معرفی شهدا تنها نباید به زندگینامه های آنها اکتفا کنیم و باید الگوی نمونه شهید را به نسل جدید نشان دهیم.

مشایخی در این خصوص تصریح کرد: رسانه می تواند به عنوان یک روش و ابزار هنری برای تبیین شهدا مورد استفاده قرار گیرد و کلیه رسانه های استان نقطه نظرات خود را می توانند در خصوص برگزاری هرچه باشکوه تر شدن کنگره شهدا به دبیرخانه ستاد کنگره انتقال دهند.

 انتهای پیام

ارسال نظرات