بسیجی نخبه استان مرکزی:

کنگره ملی شهدای استان مرکزی فرصتی ارزشمند برای انتقال سیره شهدا به نسل جدید است

پژوهشگر برتر فرهنگی گفت:کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی یک فرصت ارزشمند است که جوانان را با سیره شهدا بیشتر آشنا کنیم.
کد خبر: ۹۱۶۴۲۸۰
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۷

زکیه عابدی بسیجی نخبه استان مرکزی و پژوهشگر برتر فرهنگی در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره ضرورت برگزاری یادواره ها و اجلاسیه های شهدا گفت: ما یادواره شهدا را برگزار می‌کنیم که به خودمان بفهمانیم که امروز روی خون شهدا ایستاده‌ایم و این اجلاسیه ها و در رأس آنها کنگره ملی شهدای استان در این راستا برگزار می شوند و ما باید قدر بدانیم.

وی با تأکید بر اینکه امروز کنگره،اجلاسیه ها و یادواره های شهدا یک ضرورت هستند افزود:  برای این برگزار می‌شود که گذشته خودمان و رشادت و دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام را به نسل جوان و نسل چهارم انقلاب منتقل کنیم و این یک ضرورت است.

 بسیجی نخبه استان مرکزی با بیان اینکه شهید مقام و منزلت والایی دارد بیان داشت: در احادیث و روایت‌ها دائماَ مرور می‌کنیم که با اولین قطره خونی که از شهید روی زمین ریخته می‌شود تمام گناهان او بخشیده می‌شود و ما باید از این موضوع الگو بگیریم و آنها را برای خودمان سرمشق های مهمی مد نظر داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه شهید شاهد، ناظر، شافع و زنده است ادامه داد: شهدای انقلاب اسلامی در نزد خداوند روزی می‌خورند و بعد از ائمه معصومین(ع) این شهدا بودند که این لیاقت را داشتند که به مقام شفاعت برسند.

پژوهشگر برتر فرهنگی در این خصوص تصریح کرد: امروز شهدای انقلاب،حرم،وطن،امنیت در کشور ما به چنین مقامی رسیده‌اند که برای کوچک‌ترین مشکلات در کنار مزار آن‌‎ها می‌نشینیم و آرزو می‌کنیم فردای قیامت مورد شفاعت آن‌ها قرار بگیریم و همانگونه که آنها را شافع زندگی مان می دانیم باید به طور عملی در زندگی مان پیاده کنیم.

وی با اشاره به توطئه های دشمن با جنگ روانی و تهاجم فرهنگی بازخوانی زندگی و سیره شهدا را یک ضرورت خواند و افزود: امروز جنگ دفاع مقدس به پایان رسیده و دشمن تهاجم دیگری را بر علیه ما آغاز کرده است و کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی یک فرصت ارزشمند است که جوانان را با سیره شهدا بیشتر آشنا کنیم.

عابدی در این خصوص ادامه داد: تهاجم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، نظامی، امنیتی و فرهنگی و در مقابل همه این توطئه‌ها ملت بزرگ ایران باید نقش‌آفرینی کند و هر ایرانی یک نقش و یک وظیفه به اندازه توانش برعهده دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کنگره ملی شهدای استان را قدر بدانیم و همه برای آن سنگ تمام بگذاریم،امروز رزمندگانی که کنگره شهدای استان را برگزار می کنند از جنس همان رزمندگان و شهدا هستند و بر خود تکلیف دیده اند که سیره هم رزمان خود را به نسل جدید معرفی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات