مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی در جمع خبرنگاران مطرح کرد :

استان مرکزی با وجود بیش از شش هزار کیلومتر راه ، یکی از پرترددترین استان های کشور می باشد

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت : وجود 6400 کیلومتر راه ، استان مرکزی را یکی از پرترددترین استان های کشور قرار داده که از این میزان 209 کیلومتر آزادراه، 432 کیلومتر بزرگراه و همچنین 4430 کیلومتر راه روستایی است که 13 درصد بالاتر از میانگین 63 درصدی کشوری آسفالته هستند.
کد خبر: ۹۱۶۴۴۵۰
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ،  احمد مرزبان در نشست هم اندیشی مدیران اداره کل راه و شهرسازی استان با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار ، اظهار داشت : 23 درصد جمعیت شهر اراک ساکن در سکونت گاههای غیر رسمی هستند و یکی از اولویت های ما ساماندهی بافت های فرسوده و این مناطق با اجرای 19 پروژه در قالب بازآفرینی پایدار شهری است که شامل 17 محله هدف در ساوه و 13 محله نیز در اراک می باشد.

وی افزود : در محله های هدف اجرای طرح بازآفرینی شهری، وام 40 میلیونی با سود 9 درصد به مالکین پرداخت می شود. همچنین از مجموع 37 میلیارد تومان اعتبار این طرح، حدود 7 میلیارد تومان تخصیص و جذب شده است.

مرزبان بیان داشت : با پیگیری های انجام شده، طرح های جامع شهرهای اراک، کمیجان، آشتیان و محلات پس از سالها بلاتکلیفی توسط شورای عالی شهرسازی به تصویب رسید .

وی تصریح کرد  :از مجموع 39 هزار و 210 واحد مسکن مهر در استان ، تنها 432 واحد باقی مانده که تا پایان سال تکمیل و اجرا خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت : پروژه احداث کتابخانه مرکزی اراک با هجده هزار مترمربع زیربنا ، پس از مدتی وقفه اکنون با تخصیص بخشی از اعتبارات در حال اجرا می باشد .

وی با اشاره به 59 پروژه فعال و در حال انجام در حوزه راه سازی استان گفت: قرارداد ملی به ارزش 107 میلیارد تومان برای تعریض و ایمن سازی محور شازند به ازنا که یکی از پرحادثه ترین محورهای استان می باشد، با یکی از پیمانکاران مطرح منعقد شده است.

مرزبان تاکید کرد : وجود 6400 کیلومتر راه ، استان مرکزی را یکی از پرترددترین استان های کشور قرار داده که از این میزان 209 کیلومتر آزادراه، 432 کیلومتر بزرگراه و همچنین 4430 کیلومتر راه روستایی است که 13 درصد بالاتر از میانگین 63 درصدی کشوری آسفالته هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خاطر نشان کرد : اجرای طرح آزادراه تهران- اندیمشک که با پیگیری های مجمع نمایندگان استان در حال اخذ مصوبه است، ترافیک و ایمنی محور اراک به سلفچگان را ساماندهی می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات