خبرهای داغ:
به مناسبت شب اول محرم،

حرکت کاروان خورشید در شاهرود

مسئول بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود از حرکت کاروان خورشید در شاهرود به مناسبت شب اول ماه محرم در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۹۹۶۰
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴
حرکت کاروان خورشید در شاهرودعباس اعتماد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با تسلیت آغاز ایام سوگواری سالار شهیدان از حرکت کاروان خورشید در شهر شاهرود خبر داد و افزود: به مناسبت شب اول ماه محرم کاروان خورشید با حضور هنرمندان شهرستان شاهرود به اجرای برنامه در سطح شهر شاهرود خواهند پرداخت.
وی خاطر نشان کرد: حرکت این کاروان روز شنبه ۹ شهریورماه ساعت ۱۷:۳۰ بعدازظهر از تکیه بازار (زنجیری) به سمت میدان امام (ره) و کانون جوانان بسیج است.
مسئول کانون بسیج هنرمندان شاهرود تصریح کرد: در این کاروان گروه‌های سرود میعاد دمام زنی ، موزیک، نمایش و تعزیه خوانان و ناشنوایان به اجرای برنامه‌های متنوع تعزیه خوانی، اجرای نمایش و چاووش خوانی محرم در طول مسیر حرکت خواهد پرداخت.
اعتماد افزود: در کنار همراهی گروه های نمایشی، فعالین و رسانه های فضای مجازی همچون جارچی نیز به ما در این حرکت نمادین کمک می کنند.
وی با بیان اینکه اجرای تعزیه خوانی در چهارراه مدرسه قلعه و اجرای نمایش محرمی در میدان امام (ره) پیش بینی شده است گفت: تعظیم شعائر دینی دارای اهمیت ویژه‌ای است و با توجه به جنگ نرم دشمنان و استفاده از ابزار هنر در این راستا برای مقابله با این هجمه‌ها باید از همین ابزار استفاده کرد و هنرمندان شهرستان برای گرامیداشت ماه محرم پیشقدم شده اند تا با هنر دینی در راستای ترویج فرهنگ عاشورا و شروع ماه محرم در شهرستان شاهرود این کاروان را راه بیاندازند و امیدواریم با حضور مردم در کنار این کاروان دلگرمی برای هنرمندان شهرستان بویژه جوانان با استعداد در راستای ترویج فرهنگ و ارزش های دینی و ملی بیش از پیش فراهم شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها