خبرهای داغ:
نماینده قم در مجلس:

قم باید به قطب گردشگری مذهبی تبدیل شود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: قم باید به قطب گردشگری مذهبی تبدیل و درصورتی‌که این سیاست در استان به‌درستی اجرا شود بخش مهمی از مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۷۰۳۷۷
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱



به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری روز شنبه در آیین افتتاح هم‌زمان ۷۵ طرح شهرداری قم افزود: قم ظرفیت‌های ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری داشته که دراین‌بین توریست مذهبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ابراز کرد: برای درآمد پایدار و رونق چشمگیر اقتصادی باید زیرساخت‌های رونق توریست مذهبی در قم فراهم شود.

ذوالنوری گفت: با برنامه‌های عمرانی و خدماتی انجام‌شده در سال‌های گذشته چهره ظاهری قم متفاوت از گذشته شده است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: ۳۱۵ هکتار از بافت اصلی در مرکز شهر قم در قالب بافت‌های تاریخی مصوب شده که قوانین جاری در آن یک ظلم بزرگ در حق مردم قم است.

وی اضافه کرد: این اقدام سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در رابطه با تعیین حریم بافت تاریخی قم غیرکارشناسی شده می‌باشد و باید مورد بازنگری قرار بگیرد.

ذوالنوری تصریح کرد: جلوگیری از ساماندهی و نوسازی واحد‌های مسکونی بافت‌های تاریخی قم خلاف شرع است، چراکه اجازه تصرف به مالکین عملا از آن‌ها سلب شده است.

وی اضافه کرد: دسترسی دشوار نیرو‌های امدادی و عدم وجود پارکینگ از مشکلات جدی بافت‌های تاریخی قم است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شرایط سکونت در واحد‌های مسکونی موجود در حریم بافت تاریخی قم به دلیل ممانعت از نوسازی به‌شدت نگران‌کننده بوده و بسیاری از این خانه‌ها محل سکونت اتباع غیرقانونی شده است.

ذوالنوری تصریح کرد: مردم از سیاست‌های جاری در بافت‌های تاریخی ناراضی بوده و شرایط عبور و مرور و گذران زندگی برایشان دشوار شده است.

در استان قم، یک هزار و ۴۳۵ هکتار فرسوده و ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی وجود دارد؛ از مجموع ۱۲ هزار و ۹۳۲ هکتار از اراضی کل شهر، ۳۰ درصد آن معادل چهار هزار و ۱۳۳ هکتار که ۷۱۵ هزار جمعیت دارد، نیازمند بازآفرینی شهری است.

۷۵ طرح شهرداری قم به مناسبت هفته دولت با اعتبار ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ﷼ در حوزه‌های خدماتی، ترافیکی، عمرانی، فرهنگی، فضای سبز، فناوری، ورزشی و سرمایه‌گذاری در سطح مناطق هشتگانه شهر قم به بهره برداری رسید.
ارسال نظرات