خبرهای داغ:
فرمانده ارتش:

پاسخ ملت ایران به ترامپ شعار «هیهات من الذله» است

فرمانده ارتش با بیان اینکه پاسخ ملت ایران به امثال ترامپ شعار «هیهات من الذله» است گفت: آمریکا به دنبال بردگی تمام و کمال ملت‌هاست و افراد معلوم الحالی مثل ترامپ ما را به تسلیم و ذلت دعوت می‌کنند و هیهات از اینکه بخواهیم چنین ذلتی را بپذیریم.
کد خبر: ۹۱۷۲۵۱۵
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی جمعه شب در آیین گرامیداشت سه دهه فعالیت هیات رزمندگان اسلام قم در مجتمع فرهنگی امام (ره) قم با اشاره به اینکه برای دستیابی به سعادت دنیا و آخرت نیازمند کلیدی به نام مقاومت هستیم، تصریح کرد: آمریکا به دنبال بردگی تمام و کمال ملت‌هاست و افراد معلوم الحالی مثل ترامپ ما را به تسلیم و ذلت دعوت می‌کنند و هیهات از اینکه بخواهیم چنین ذلتی را بپذیریم.

وی با بیان اینکه پاسخ ملت ایران به امثال ترامپ شعار «هیهات من الذله» است، خاطرنشان کرد: آمریکا تا زمانی که کشوری در مسیر منافع آن‌ها حرکت کنند از او حمایت می‌کنند و وقتی که ببیند که برایشان دیگر سودی در کار نیست مانند تفاله آن را دور می‌اندازند.

فرمانده ارتش با اشاره به اینکه نگاهی به تحولات سال‌های اخیر منطقه نشان می‌دهد که سرنوشت کسانی که به بیگانگان دل بسته‌اند چه بوده است، گفت: رژیم صهیونیستی به عنوان عزیزدردانه آمریکا در طول عمر نحس خود چیزی جز قتل، غارت، تجاوز و ددمنشی را رقم نزده است.

وی با بیان اینکه آمریکا در برابر مقاومت عقب نشینی کرده، ولی در برابر تسلیم سیری ناپذیر است، یادآور شد: نیرو‌های مومن و انقلابی امروز برای کشور فرصت‌های بسیاری را رقم زده‌اند و برای آینده نظام ذخایر ارزشمندی به شمار می‌روند.

موسوی با اشاره به اینکه ایران اسلامی با اتکا به نیرو‌های مسلح و جوانان مومن برخوردار از روحیه و ارائه مستحکم به بیگانگان هشدار می‌دهد که در صورت ایجاد هرگونه ناامنی و تنش در منطقه آن‌ها را در ناامن‌ترین وضعیت قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه جبهه مقاومت سردمدار نظام سلطه را شکست خواهد داد و همگان نظاره‌گر نابودی رژیم منحوس صهیونیستی خواهند بود، گفت: اینکه امروز شاهد بازدارندگی در برابر تهدید‌های دشمن هستیم ثمره تدابیر ارزشمند فرمانده معظم کل قواست.

فرمانده ارتش در ادامه با اشاره به اینکه در ۵۶ شبکه، سایت و کانال متمرکز بر ناامید کردن ارتش هستند، خاطرنشان کرد: دشمنان از طریق فضای مجازی جنگ رسانه‌ای به راه انداخته، ولی با تدابیر مقام معظم رهبری راه به جایی نمی‌برند.

وی در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در این بیانیه مفهوم راهبردی نظام انقلابی را ابداع کرده و تفکیک ناپذیری نظام اسلامی، از جوشش و پویایی و انقلابی را مورد تاکید قرار داده‌اند.

موسوی با اشاره به اینکه ایران اسلامی با بهره مندی از ۳۶ میلیون جوان یکی از جوان‌ترین کشور‌های دنیا به شمار می‌رود، بیان کرد: این جمعیت جوان برای آینده کشور ظرفیت بالایی ایجاد کرده است و در گام دوم انقلاب مسؤولیت حرکت کشور بر دوش جوانان گذاشته شده است.

۶ نکته درباره بیانیه گام دوم

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم ۶ درخواست و طلب یاری داشته اند، تصریح کرد: باید برای حرکت دقیق و حساب شده در آینده، نسبت به گذشته شناخت کامل داشته و از تجربه‌ها و عبرت‌ها درس بگیریم؛ اگر از گذشته به خوبی شناخت نداشته باشیم در آینده نیز انقلاب شاهد تهدید‌های ناشناخته خواهد بود.

فرمانده ارتش با تاکید بر اینکه نظام اسلامی ایران در ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب در عزت، اقتدار و اعتبار بوده است، گفت: اگر از اهداف انقلاب اسلامی درک صحیحی داشته باشیم می‌توانیم از دشمنی دشمنان آگاه شویم.

وی با تاکید بر اینکه رهبری از نسل جوان کشور انتظار دارند که ظرفیت‌های نظام را بشناسند، افزود: ایران اسلامی از نظر ظرفیت‌های طبیعی وانسانی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و البته بر اساس آمار از نظر ظرفیت‌های طبیعی و انسانی استفاده نشده نیز در رتبه نخست قرار داریم.

موسوی تقویت انگیزه را دیگر طلب یاری رهبری از جوانان دانست و گفت: انگیزه و همت جوانان انقلابی است که می‌تواند ایران را در مسیر پیشرفت‌های مادی و معنوی کشور به اهداف خودش برساند.

زمینه سازی جوانان برای طلوع خورشید ولایت امام عصر (عج)

وی تصریح کرد: جوانان ایران اسلامی در دهه‌های آینده باید با انگیزه از انقلاب حراست کرده و بیش از پیش آن را به آرمان بزرگش که تشکیل تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی برای طلوع خورشید ولایت امام عصر (عج) است، نزدیک کنند.

فرمانده کل ارتش مطالبه دیگر رهبری از جوانان را اعتماد و اطمینان به شعار «ما می‌توانیم» عنوان کرد و افزود: روحیه اعتماد به نفس در این شعار متجلی است و با وجود همه گرفتاری‌ها شاهد به بار نشستن آن هستیم و طبق فرمود: ه مقام معظم رهبری مسیری که نظام اسلامی تاکنون پیموده فقط بخشی از مسیر افتخار آمیز در راستای تحقق آرمان‌ها است.

وی پذیرش مسؤولیت‌ها را پنجمین درخواست رهبری دانست و یادآور شد: باید اندیشمندان، مدیران و جوانان در میدان‌های مختلف و عرصه‌های دین، معنویت و عدالت خود را برای پذیرش مسؤولیت‌های سنگین آماده کرده و با تکیه بر روحیه انقلابی و جهادی ایران بر اساس الگوی پیشرفته نظام اسلامی ساخته شود.

موسوی با اشاره به اینکه حفظ روحیه امید دیگر درخواست رهبری از جوانان است، گفت: انقلاب اسلامی در مسیر خود با هجمه گسترده فکری و فرهنگی روبه رو است و دشمنان نیز راهبر ناامید سازی جوانان را دنبال دنبال می‌کنند و این در حالی است که حسین زمان ما امروز نخستین رکن جهاد را تقویت امید و دور کردن ترس و ناامیدی از جامعه عنوان کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به غیر از سربازان وظیفه، ۷۰ درصد کادر ارتش از جوانان تشکیل شده است، گفت: در عرصه‌های تولید تجهیزات و تسلیحات، سازماندهی، آموزش و اطلاعات و عملیاتی همه پیشرفت‌ها حاصل تلاش این نیرو‌های انقلابی جوان و باانگیزه است.
ارسال نظرات