خبرهای داغ:
برای خدمت به زائرین اربعین

دومین گروه جهادی از خراسان جنوبی عازم کربلا می شوند

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی از رایزنی با ستاد عتبات عالیات و برنامه ریزی برای اعزام دومین گروه جهادی به کربلا برای مراسم اربعین خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۳۸۹۱
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد گروه جهادی اعزام شده به کاظمین اظهار داشت: اولین گروه جهادی اعزام شده به کاظمین از 25 تیرماه به مدت ۳۰ روز در امر شستشوی پتوهای اربعین مشارکت داشتند.

وی اضافه کرد: این گروه جهادی ۱۰نفره در کمک به چیدمان انبارها، شستشوی  پتوها و آجر چینی حسینیه مشارکت داشتند و با نصب دستگاه پتو شویی و استفاده از دیگ های بزرگ، شستشو و ضد عفونی کردن پتوهای مورد استفاده در اربعین را در گرمای بالای ۵۰ درجه انجام دادند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: روزانه به طور میانگین ۷۵۰ پتو و در کل 10 هزار پتو و ۵۰۰ متر موکت توسط این گروه جهادی شسته و ضدعفونی شده است. در زمینه عمرانی نیز فاضلاب کشی و ۴۰ رج آجر چینی دیوار حسینیه حدود ۴۵۰ متر در دو روز انجام شد.

وی بیان داشت: همچنین این گروه جهادی سعادت حضور در حرم امام حسین(ع) در روز عرفه و زیارت در این دوره را داشتند.

هنری عنوان کرد: سازمان بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی در حال رایزنی با ستاد عتبات عالیات و برنامه ریزی برای اعزام دومین گروه جهادی به کربلا برای مراسم اربعین است.

 وی اضافه کرد: در نظر داریم یک گروه ۱۵نفره قبل از شروع مراسم اربعین کارهای زیرساختی انجام دهند که از تاریخ دوم مهر تا یکم آبان ماه  به مدت ۳۰ روز مستقر خواهند بود. این گروه ۱۵ نفره شامل یک نفر جوشکار،  یک نفر برقکار،  ۳ نفر بنا، ۲ نفر تاسیساتی و ۸ نفر کارگر  می باشد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی همچنین از اعزام گروه جهادی دوم به کربلا شامل ۲۰ نفر از تاریخ  دهم مهر تا یکم آبان ماه  به مدت ۲۰ روز خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: این گروه ۲۰ نفره در کمک به بر پایی چادرها و موکب های اربعین که حدود ۴۱ موکب در کاظمین می باشد و همچنین حمل پتو از انبار به داخل چادرها که حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار پتو موجود می باشد در امر تحویل و دریافت پتوها همکاری لازم را خواهند داشت. همچنین در این مدت به زیارت دوره اعزام می شوند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها