خبرهای داغ:

۲۰ هزار طلبه در جامعه الزهرا(س) مشغول تحصیل هستند

مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: انجمن‌های علمی طلاب و اساتید در سه بخش پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و تبلیغی در جامعه الزهرا راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۱۷۴۹۶۲
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود مدنی ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی ۹۹ – ۹۸ جامعه الزهرا (س) که در سالن بیداری اسلامی این مرکز برگزار شد، با اشاره به پذیرش بیش از ۲۰ هزار طلبه در سال جاری توسط این مرکز حوزوی اظهار داشت: ۲۳۰۰ نفر در سال تحصیلی جدید در این مرکز پذیرش‌شده‌اند.

وی با بیان اینکه این تعداد طلبه در سطوح مختلف و دوره عالی شرکت کرده‌اند، ابراز کرد: سال گذشته ۵۳ درصد بودجه این مرکز حوزوی کاهش داشت و تنها ۴۷ درصد بودجه محقق شد که در همین شرایط هم هیچ‌یک از فعالیت‌های جامعه الزهرا با مشکل روبرو نشد.

مدیر جامعه الزهرا (س) با تأکید بر برگزاری نخستین دوره تربیت مدرس در شش رشته در سال گذشته، عنوان کرد: این دوره هم‌اکنون در حال اجرا و برای اساتید فعلی نیز به‌صورت ناپیوسته اجرا می‌شود که دوره‌های تربیت مشاور، تربیت محقق و تربیت مبلغ پاسخگو نیز برگزارشده است.

وی اعزام مبلغ جامعه الزهرا (س) را موردتوجه قرار داد و افزود: ۷۲۰ مبلغ به خارج کشور و حدود دو هزار مبلغ به داخل کشور اعزام شدند که هیچ پرداختی در این زمینه صورت نگرفت.

مدنی تدوین و تصویب ۱۴ رشته جدید را یکی از اقدامات در آینده این مرکز برشمرد و گفت: ۶۱۹ کلاس آفلاین و آنلاین در بخش غیرحضوری و مجازی در سال گذشته دائر شد و برای تسهیل خدمات در جامعه الزهرا (س) ۲۰ سامانه فعال نیز راه‌اندازی شده است.

وی راه‌اندازی سامانه شمیم برای خدمت‌رسانی به مبلغان را یکی از این سامانه‌ها فعال ذکر کرد و ادامه داد: سامانه‌های اساتید، حضور و غیاب، انتخاب رشته و ... نیز راه‌اندازی شده است.

مدیر جامعه الزهرا (س) با اشاره به برگزاری ۶۲ دوره کوتاه‌مدت در بخش بین‌الملل و داخلی اضافه کرد: در سال گذشته در نخستین دوره کتاب سال بانوان توانستیم فعالیت‌های چشم‌گیری انجام دهیم که امسال نیز دومین دوره کتاب سال بانوان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در پژوهشگاه جامعه الزهرا (س) در سال جدید تحصیلی سه پژوهشکده و گروه علمی راه‌اندازی می‌شود، یادآور شد: انجمن‌های علمی طلاب و اساتید در سه بخش پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و تبلیغی در جامعه الزهرا راه‌اندازی می‌شود.

مدنی هدف از راه‌اندازی این انجمن‌ها را بالفعل کردن ظرفیت‌های بالقوه فارغ‌التحصیلان و طلاب دانست و اظهار داشت: جامعه الزهرا (س) توجه ویژه در موضوع خانواده و فرزند آوری داشته که طلاب در کنار نقش مهم مادری و همسری مسائل آموزشی و پژوهشی را نیز موردتوجه قرار می‌دهند.

وی برگزاری جشن‌های ازواج برای طلاب را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: سال گذشته دو جشن بزرگ طلاب برای ۱۰۰ و ۱۶۰ نفر برگزار کردیم که در این شرایط خواهران ثابت کردند در کنار درخشش‌های علمی در نقش همسری و مادری نیز توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود را اثبات کردند.
ارسال نظرات