خبرهای داغ:

حرکت کاروان نمادین اسرای کربلا در قم

طبق سنت سال های اخیر مراسم حرکت کاروان نمادین اسرای کربلا فردا بعد از ظهر با حضور گسترده اقشار مختلف مردم توسط هیأت دخیل العباس برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۷۵۳۰۰
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد فتحی با اشاره به اینکه کاروان نمادین اسرای کربلا از ۱۸ سال پیش برگزار می‌شود، بیان کرد: در برپایی این کاروان به هیچ ارگانی وابستگی نداشته و از تمام مخارج از طریق کمک‌های مردمی تامین می‌شود.

وی اظهار کرد: امسال علاوه بر برنامه‌های سال گذشته، گروه‌های جدیدی مثل تعزیه خوانی میدانی به اجرای برنامه پرداخته و در این برنامه‌ها فرمایشات ائمه اطهار به ویژه خطبه‌های امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس هیات دخیل العباس با اشاره به اینکه ضریح نمادین حضرت اباعبدالله نیز طراحی شده و بر روی یک تریلر بزرگ قرار خواهد گرفت و مداحان در اطراف این ضریح نمادین به اجرای برنامه‌های خود می‌پردازند، بیان کرد: در طول حرکت کاروان از مداحی حسین عینی‌فرد از زنجان، سید رضا تحویلدار از قم، حسین ستوده از اردبیل، متین نصرتی از ارومیه و کربلایی یوسف سجادی از قم بهره‌مند می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه این کاروان فردا پس از اقامه نماز ظهر و عصر از ساعت ۱۳ از محل حسینیه در خیابان تولید دارو حرکت خود را آغاز خواهد کرد افزود: طبق پیش بینی‌ها با توجه به حضور گسترده جمعیت، ۶ ساعت طول می‌کشد تا این کاروان به حرم مطهر حضرت معصومه (س) برسد.

فتحی با اشاره به اینکه سه راه خورشید، میدان مطهری و میدان آستانه مکان‌هایی است که برای تعزیه میدانی در نظر گرفته شده است، گفت: مسیر حرکت کاروان مسیر حرکت از ابتدای خیابان تولید دارو، خیابان امام، میدان مطهری، چهارراه بازار، میدان آستانه بوده و در نهایت قبل از نماز مغرب و عشا کاروان به حرم مطهر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در این کاروان نمادین علاوه بر هنروران قمی، از ۳۵۰ هنرمند و هنرور غیر بومی نیز استفاده شده است، بیان کرد: این هنرمندان و هنروران از اصفهان، کاشان، نوش‌آباد، آران و بیدگل، ساوه، اراک و... در کاروان حضور دارند و همچنین یک گروه دمام‌زن عربی اصل از اهواز نیز برای اجرای برنامه در حاشیه حرکت کاروان اعلام آمادگی کرده‌اند.
ارسال نظرات