مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی خبر داد؛

همزمان با هفته گردشگری 8 پروژه گردشگری در استان افتتاح می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت : چهار اقامتگاه بوم گردی و سه مجموعه گردشگری - تفریحی و یک موسسه آموزشی در هفته گردشگری افتتاح می شوند.
کد خبر: ۹۱۷۵۳۰۹
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، علیرضا ایزدی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت : به مناسبت گراميداشت روز جهاني گردشگری و هفته ميراث فرهنگي و گردشگري در استان مرکزی برنامه‌های متنوعی اجرا خواهد شد.

وی بیان داشت : روز ۲۷ سپتامبر برابر با پنجم مهرماه، سازمان جهانی جهانگردی سازمان ملل ، روز جهانی جهانگردی را جشن می‌گیرد. هر سال از تاریخ 5 مهر ماه به مدت یک هفته با نام هفته گردشگری در شهرهای ایران نیز برگزار می شود.

ایزدی افزود : هدف از نامگذاری روز جهانی گردشگری بالا بردن آگاهی مردم و هوشیار نمودن تمام مردم جهان درباره اهمیت نقش جهانگردی در جامعه جهانی بوده است.

وی در ادامه به برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی در هفته گردشگری اشاره کرد و گفت: این اداره کل همزمان با روز جهانی گردشگری برنامه‌های خود را با هدف معرفی پتانسیل‌های گردشگری استان مرکزی در سطح استان اجرایی می‌کند.

 مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی خاطرنشان کرد : بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اجرای برنامه‌های مذکور تا ۱۱ مهر ماه ادامه خواهد داشت.

ایزدی تصریح کرد : اقامتگاه بوم گردی بختیاری در محلات، اقامتگاه بوم گردی سرای شمس در نراق و اقامتگاه بوم گردی حسنی در خنداب در هفته گردشگری آماده بهره برداری هستند

وی بیان کرد : مجموعه گردشگری مهتاب در شهرستان خمین ، یک واحد پذیرایی در پایانه ها، یک واحد تاسیسات گردشگری بین راهی، افتتاح و مجموعه گردشگری بهار اردهال نیز کلنگ زنی خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی در ادامه گفت ؛ « به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و تقارن آن با هفته گردشگری و به منظور ارتباط مستقیم با شهروندان و در راستای خدمت رسانی و پاسخگویی به مردم و ارباب رجوع در نماز جمعه شهر اراک حضور یافته و به بررسی مسائل و مشکلات مردم در حوزه تخصصی میراث فرهنگی و گردشگری رسیدگی خواهد شد.

ایزدی اظهار داشت :بازدید از خانه سالمندان، برگزاری همایش کودک شاد و سفر،نشست دفاتر خدمات مسافرتی استان با دفتر علا الدین و مارکوپولو، برگزاری تور اراک گردی، افتتاح پل فیجان، از دیگر برنامه های هفته گردشگری در استان خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات