خبرهای داغ:
مسئول بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت: مردم ایران با مقاومت در جنگ اقتصادی، پشت دشمن را برای همیشه به خاک خواهند مالید.
کد خبر: ۹۱۷۶۴۴۷
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱

به گزارش سرویس  بسیج پیشکسوتان خبرگزاری بسیج،  سردار علی اکبر گرمه ای، مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه امام رضا علیه السلام، صبح امروز (31 شهریور) در آیین رژه نیروهای مسلح خراسان شمالی که به مناسبت آغاز هفته گرامیداشت دفاع مقدس در محل بلوار امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به تاریخ سه هزار ساله ایران که 40 جنگ بزرگ را تجربه کرده است، گفت: اما هیچ نبردی در ایران قابل مقایسه با جنگ تحمیلی نیست.

وی با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی به گفته امام راحل این دست آمریکا بود که از آستین صدام بیرون آمده بود، افزود: در این جنگ به لحاظ مدت زمانی، ما هزار روز مستقیما در حال نبرد و جنگ بودیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه آمریکا توطئه های متعددی از جمله جنگ های داخلی در کردستان، ترکمن صحرا، بلوچستان و ... به راه انداخت و کشف لانه جاسوسی آمریکا در سفارتخانه، همه تلاش هایی بود که برای نابودی انقلاب انجام داد، افزود: آمریکا اولین تهدید نظامی خود را 13 آبان سال 58 انجام داد و ارتش آمریکا به ناوگان ششم در جزیره دیه‌گو گارسیا دستور داد به سمت خلیج فارس حرکت کند.

وی ادامه داد: وقتی امام راحل در چهارم آذر فرمان جنگ داد، همه مردم در مراکز نظامی حضور یافته و اعلام آمادگی کردند و وقتی آمریکا چنین صحنه هایی را دید، دستور داد ناو جنگی خود به منطقه برگردد چراکه می دانست نمی تواند با این ملت آماده به جنگ، مقابله کند.

سردار گرمه ای، عملیات نظامی در صحرای طبس را دیگر توطئه دشمن خواند و با بیان اینکه این عملیات هم با شکست مواجه شد، افزود: پس از آن دشمن دست به کوتا زد که مهم ترین آن کودتای نقاب بود که در پادگان نوژه به وقوع پیوست ولی آن هم به صورت معجزه آسایی برملا شد.

وی بیان کرد: پس از همه این تلاش ها، آمریکا تنها راه نفوذ خود را در ورود کشور ثالث و به راه انداختن جنگ از این طریق دید لذا 31 شهریور سال 59 نیروهای عراقی از سه محور غرب، شمال و جنوب با 12 لشکر به خاک ایران حمله کردند.

مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه امام رضا علیه السلام، با بیان اینکه 36 کشور، صدام را حمایت می کردند، افزود: ولی مقاومت و ایستادگی رزمندگان و ملت ایران توانست این جنگ نابرابر را به نفع ما به اتمام برساند که این همه ایثارگری و شجاعت به برکت اسلام و عاشورا نصیب ما شده بود.

وی بیان کرد: امروز هم اگر در جنگ اقتصادی دشمن هستیم باید با تمام وجود در صحنه حضور داشته باشیم و با حمایت از کارآفرینان و صنعتگران و به دور از شعارزدگی، مقاومت کنیم که اگر در این جنگ هم پیروز شویم قطعا پشت دشمن را به خاک می زنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار