پیام نماینده ولی فقیه در سپاه‌ به کنگره امام و شهدای مرکزی؛

امام راحل منشور پرفروغ مقاومت و ایثار را هدایتگر راه ما قرار داد

نماینده ولی فقیه در سپاه‌ پاسداران در پیامی به کنگره امام و شهدای مرکزی اعلام کرد؛ امام راحل منشور پرفروغ مقاومت و ایثار را هدایتگر راه ما قرار داد.
کد خبر: ۹۱۸۱۳۴۸
|
۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی‌ در پیامی خطاب به کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی عنوان کرد: « انقلاب اسلامی ایران به رهبری قائد عظیم‌الشان خمینی کبیر زمانی به وقوع پیوست که یارانی صدیق و پاسدار همچون شهیدان بزرگوار که ایمان و جهاد و فداکاری را از مکتب مولایشان امام حسین(ع) فرا گرفته و در پیروزی آن نقش مهمی داشته و بازوان برای اسلام و قرآن بودند.

زیباترین فصل از کتاب بزرگ حماسه و ایثار را جوانان از جان گذشته‌ای رقم زدند که در پرتو اشارت‌های پیر خمین، فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت تفسیری دوباره نموده و آرمان‌های اسلام ناب محمدی را جانی تازه بخشیدند و این گونه بود که دفاع مقدس الهام‌بخش آزادگان جهان شده و به عنوان نام‌آشناترین واژه در قاموس ملت سرافراز ایران اسلامی جاودانه شد.

به راستی راز این همه جانفشانی و ارادت به این بزرگمرد دوران‌ساز چه بود که با اراده‌اش خیل عظیم بهترین فرزندان این امت رهسپار کارزاری می‌شدند که فارغ از تمتعات دنیوی فرجامی جز شهادت در انتظارشان نبود؟

امام راحل به تعبیر آیت‌الله اراکی از نور بود که اکسیر سخنان گهربارش که از عمق جانی مخلص و مهذب و زلال برآمده بود ژرفای وجودی هر مسلمانی را سیراب می‌نمود.

او فاتح و حکمران بر دل‌های مجاهدانی بود که سیمای انبیای الهی را در دوران غربت فضیلت‌ها تنها در آیینه تمام‌نمای او مشاهده می‌کردند، امروزه نیز فرهنگ حماسه، مقاومت، ایثار و پایداری و اقتدار روزافزون محور مقاومت در اقصی نقاط دنیا مدیون از جان‌گذشتگی‌های رادمردی است که سراسر زندگی پرافتخارش وقف مجاهدت در راه خدا بود و بدون تردید این انقلاب بی‌نام او در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست.

این یادواره‌ها فرصتی بسیار ارزشمند برای تببین مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر این انسان‌های فداکار و تجلیل از خانواده‌های معظم آنان است که در طول تاریخ با تعهد سرخ و خونین خود انقلاب اسلامی را رقم زدند و زندگی سرشار از اخلاص، معنویت، ساده‌زیستی، مقاومت و ظلم‌ستیزی خود را به مثابه منشوری پرفروغ و آگاهی‌بخش، هدایت‌گر نسب‌های مشتاق عزت و عظمت و شیفته سعادت و پیشرفت، برای همیشه تاریخ قرار دادند.

پاسداشت مقام شامخ شهدا و ایثارگران، شکرانه نعمت مردم سلحشور استان مرکزی به درگاه خداوند است که بزرگمردی همچون خمینی کبیر از خطه گوهرخیز آنان برخاسته است.

اینجانب در این لحظات با شکوه ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران و مجریان این یادواره از درگاه ربوبی مسئلت می‌نمایم به همه ما توفیق ادای دین نسبت به خون مطهر شهیدان والامقام با اقامه ارزش‌های والا و حیاتبخش اسلامی تحت توجهات حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) و نائب برحق ایشان رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای عنایت فرمایند.»

کد خبر 4736034

ارسال نظرات