ظرف سه هفته آینده قسمت ثانویه راکتور اراک راه اندازی می شود

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ظرف سه هفته آینده قسمت ثانویه راکتور آب سنگین اراک راه اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۸۲۳۹۵
|
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی عصر دوشنبه پس از حضور در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت و گو با خبرنگاران گفت: ما ظرف حداکثر سه هفته آینده قسمت ثانویه راکتور آب سنگین اراک را راه اندازی خواهیم کرد. راکتور اراک قسمت اولیه و ثانویه دارد که بخش عمده‌ای از فرآیند‌ها در قسمت ثانویه انجام می‌گیرد.

وی افزود: دوستان توانستند در ۴ سال گذشته قسمت ثانویه را به جایی برسانند که ما ظرف دو سه هفته آینده بتوانیم آن را راه اندازی کنیم و مهمتر از آن ماشین جایگذاری و جابجایی سوخت را هم که ناقص بود و یک بعد آن کامل نبود آن هم کامل شده و ظرف دو سه هفته آینده نصب می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی درخصوص آخرین وضعیت واحد‌های دو و سه نیروگاه بوشهر گفت: راکتور دو و سه بوشهر هم دو سال است شروع شده که بر اساس برنامه ریزی در سال ۱۴۰۴ راکتور دوم و در سال ۱۴۰۶ راکتور سوم راه اندازی خواهد شد.

صالحی با بیان اینکه راکتور ۲ طبق زمان بندی جلو می‌رود، اظهارداشت: الان بزرگترین کارگاه صنعتی کشور از نظر دلاری در بوشهر در دست اجراست این پروژه ۱۰ میلیارد دلار است و ما هیچ پروژه نداریم که به تنهایی ۱۰ میلیارد دلار باشد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان،  

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات