خبرهای داغ:

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در راستای بیانیه گام دوم انقلاب/۱۵ درصد وقت دانش آموزان در مدرسه

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش؛ کاملا در راستای" بیانیه گام دوم انقلاب" می باشد گفت: اولیا بدانند تنها ۱۵% وقت دانش آموز در طول سال در اختیار مدرسه است!
کد خبر: ۹۱۸۴۰۶۹
|
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در راستای بیانیه گام دوم انقلاب/۱۵ درصد وقت دانش آموزان در مدرسهبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حسین رشیدی مراسم هفته پیوند اولیا و مربیان شهرستان شاهرود به میزبانی دبستان شهدای باغزندان شاهرود اظهار کرد: قداست آموزش و پرورش به دلیل کارکرد آن یعنی؛ معرفی دانش آموز صالح و تربیت شده به جامعه است.
وی گفت: باید تعریفی جامع از تربیت داشته باشیم، تربیت امری سلیقه‌ای نیست؛ تربیت سلیقه‌ای موجب پرورش دانش آموزان چند شخصیتی و بی هویت در جامعه خواهد شد.
رشیدی ادامه داد:وظیفه مهم انجمن اولیاء و مربیان در مدرسه؛ رسیدن به فهم مشترک از تعلیم و تربیت در خانه و مدرسه می‌باشد.
وی گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش؛ کاملا در راستای " بیانیه گام دوم انقلاب" می‌باشد و تعریف جامع ما از تعلیم و تربیت بر اساس این دو سند خواهد بود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: وظیفه اصلی ما هدایت دانش آموز به مراتبی از حیات طیبه است؛ بر این اساس شغل و مهارت هدف نخواهد بود بلکه خود ابزاری است برای خدمت صادقانه به همنوع خود!
وی ادامه داد: تمامی دروس آموزش و پرورش باید فطرت خدایی را در دانش آموز زنده نگه دارد و او را برای برپایی عدل الهی و زمینه سازی ظهور امام زمان عج کمک نماید.
رشیدی اضافه کرد: برای تربیت صالح؛ باید ارزش‌های خانه و مدرسه همسان باشد؛ سبک‌های زندگی متفاوت باعث، ناهمسانی ارزش‌ها می‌شود.
وی گفت: اولیا بدانند تنها ۱۵% وقت دانش آموز در طول سال در اختیار مدرسه است! ما باید آموزه‌های مدرسه را در خانه و جامعه تقویت کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها