معاون حقوقی مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان خبر داد :

نیاز ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره ورزشی در کشور

معاون حقوقی مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره ورزشی در کشور ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و امید است نمایندگان مجلس در بودجه سال آینده اعتبار مناسبی برای این بخش مصوب کنند.
کد خبر: ۹۱۹۰۶۱۵
|
۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، معاون حقوقی مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره ورزشی در کشور ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و امید است نمایندگان مجلس در بودجه سال آینده اعتبار مناسبی برای این بخش مصوب کنند.

«جمشید تقی‌زاده» در نشست با هیات های ورزشی شهرستان های تفرش ، آشتیان و فراهان در فراهان ، افزود: عملیات اجرایی ۷۰۰ طرح ورزشی نیمه‌کاره تا پایان امسال به پایان می‌رسد و مردم از مزایای آن‌ها برخوردار می‌شوند.

وی اظهار کرد: ۲۳۰ طرح ورزشی در هفته تربیت بدنی با اعتبار سه هزار میلیارد ریال در کشور به بهره برداری رسید که با وجود تنگناهای مالی نشان از عزم دولت در تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره دارد.

معاون حقوقی مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، ۵۷۶ هزار مترمربع به فضای ورزشی کشور افزوده شده است.

تقی‌زاده در ادامه توضیح داد: مدیریت جهادی در ورزش کشور با هدف توسعه در این حوزه آغاز شده است.

وی گفت: اهمیت و توسعه ورزش بخش مهمی از برنامه اولویت‌دار کشور است که خروجی آن افزایش نشاط اجتماعی و بهره و‌ری ملی است.

معاون حقوقی مجلس و امور استان های وزارت ورزش و جوانان افزود: کسب عناوین ورزشی بین المللی و المپیکی به همت جوانان ورزشکار و حمایت مسولان محقق شده است که بخشی از افتخارات نظام اسلامی است.

تقی‌زاده اظهارداشت: تلاش می‌شود تا داشته‌های ورزشی جوانان کشور در مسابقات جهانی و بین المللی به رخ جهانیان کشیده شود.

وی گفت: واگذاری اماکن ورزشی مازاد طبق ماده ۸۸ به هیات های ورزشی نیازمند اصلاح است.

معاون حقوقی مجلس و امور استان های وزارت ورزش و جوانان در خصوص سفر یک روزه به استان مرکزی، افزود: نیازهای ورزشی در شهرستان های آشتیان، فراهان و تفرش بررسی شده و اقدامات لازم در این راستا انجام خواهد شد.

نماینده مردم فراهان، تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی در کلان‌شهرها می‌تواند مطلوب باشد اما در شهرستان‌ها و روستاها صرفه اقتصادی ندارد.

محمد حسینی افزود: نگهداری از فضاهای ورزشی نیازمند تخصیص اعتبار مناسب است که تامین نشدن آن منجر به تخریب سرمایه ملی می‌شود.

وی اظهارداشت: ۷۸ هیات ورزشی در شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان فعال است که باید خدمات آن‌ها توسعه یابد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان افزود: بر اساس راهبردهای برنامه ششم دستگاه‌های اجرایی باید به ازای هر فرد در حوزه ورزش هزینه‌ای را متقبل شوند و این مهم به‌عنوان هزینه مالیات محاسبه شود.

وی اظهارداشت: این فرصت ظرفیت خوبی است که توسعه فضای ورزشی محقق شود و توسعه ورزش روستایی نیز باید به شکل ویژه پی گرفته شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: ۸۰ هزار ورزشکار سازمان یافته استان در ۴۲۴ هیات ورزشی استانی و شهرستانی فعالیت دارند.

عابد حقدادی افزود: ۴۰ خانه ورزش از مجموع ۱۷۵ مکان در دست ساخت بهره‌برداری می‌شود که ۲۰ خانه آن در شهرستان های آشتیان، فراهان و تفرش مستقر است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: کیفیت بسیاری از فضاهای ورزشی در شهرستان‌های آشتیان ، فراهان و تفرش مطلوب نیست و نیازمند بازسازی و بهبود است.

حقدادی افزود: سالانه ۱۵۰ رویداد ورزشی در استان مرکزی برگزار می‌شود و در حوزه قهرمانی فعالیت این استان مطلوب است.

وی اظهار داشت: استان مرکزی میزبان ۱۰۵ مسابقه قهرمانی و کشوری است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: ۸۲ تیم ورزشی از این استان به المپیاد استعداد های برتر اعزام و با کسب ۴۳ مدال رتبه استان یک پله بهبود یافته است.

حقدادی افزود: ۱۱۲ طرح ورزشی نیمه‌کاره در استان مرکزی وجود دارد که ۴۳ طرح در اولویت قرار گرفته و ۲۵ طرح به بهره‌برداری رسیده است.

وی اظهارداشت: استادیوم امیرکبیر و سالن رزمی‌کاران در شهرستان فراهان نیازمند بهسازی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: بهسازی زمین چمن مجموعه ۲۲ بهمن در شهرستان آشتیان و در تفرش نیز تکمیل شده است و مجموعه هفت تیر و سالن رزمی از جمله اولویت‌های منطقه ای در حوزه زیرساخت این شهرستان‌های استان است.

حقدادی افزود: کمبود نیرو انسانی و نبود وسیله نقلیه از نیازهای ورزش شهرستان های آشتیان، تفرش و فراهان است

ارسال نظرات