استاندار مرکزی:

مدیریت پیاده‌روی اربعین اقتدار نظام اسلامی را به رخ جهانیان کشاند

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری موفق پیاده روی اربعین حسینی گفت: شرکت کردن بیش از ۳ میلیون ۷۰۰ هزار زائر از کشور در اربعین حسینی اقتدار نظام اسلامی را به رخ جهانیان کشاند.
کد خبر: ۹۱۹۱۸۴۱
|
۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ سید علی آقازاده  استاندار مرکزی امروز در آیین تجلیل از خادمین اربعین حسینی در اراک با اشاره به استقبال گسترده از پیاده‌روی اربعین امسال گفت: در اربعین امسال به دلیل حذف روادید و ویزا نزدیک به ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر از مرزهای زمینی و هوایی در پیاده‌روی شرکت کردند و این در حالی است که سال گذشته آمار زائرین عتبات عالیات، یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بود.

وی افزود: افزایش آمار زائرین سرور و سالار شهیدان پس از گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال، نشان از ارادت ویژه جهانیان از جمله شیعیان و مسلمانان به ائمه اطهار(ع) است.

آقازاده با بیان اینکه آیین اربعین امسال یک معجزه بود، گفت: این اقدامی مذهبی، ملی و جهانی بود که اقتدار، نظم و امنیت نظام اسلامی را به جهانیان اثبات کرد.

وی اظهار داشت: پیش و پس از آیین اربعین امنیت کشور عراق ملتهب بود اما در آیین اربعین حسینی شاهد وضعیتی آرام در این کشور بودیم که منشأ این معجزه وجود اهل‌بیت(ع)، یاران اباعبدالله(ع) و در رأس آن امام حسین(ع) است.

استاندار مرکزی ادامه داد: واقعه عاشورا یک معجزه بود که پس از گذشت هزاران سال، شاهد زنده بودن اهداف و آرمان عاشورا و بزرگ‌ترین اجتماع بشری در جهان هستیم.

وی با اشاره به خدمات گسترده موکب های استان در مسیر و خارج از مرزها بیان داشت: شهر اراک در مرز مهران و ساوه در نجف مستقر بود که با وجود افزایش زائرین نسبت به سال گذشته، خدمات مناسب و مطلوبی‌تری به زائرین حسینی ارائه دادند.

آقازاده برنامه ریزی برای اربعین سال آینده را یک ضرورت مهم خواند و افزود: از هم‌اکنون باید با برطرف ساختن نقاط ضعف و شناسایی نقاط قوت برای اربعین سال آینده برنامه‌ریزی کنیم.

وی اظهار داشت: در یک شبانه‌روز بیش از ۲۸۰ هزار نفر از مرز مهران عبور کردند و با همکاری مجموعه دستگاه‌های خدمات‌رسان در داخل و خارج و کارگزاران کشور عراق این کار بزرگ انجام شد.

استاندار استان مرکزی خاطر نشان کرد: دستگاه‌های مختلفی از قبیل اداره کل راهداری استان با تأمین وسایل نقلیه عمومی جمعی، گمرک با فراهم ساختن تجهیزات برای موکب داران، پلیس‌راه، اورژانس، هلال‌احمر، شهرداری و... در برگزاری هرچه باشکوه‌تر اربعین امسال همکاری کردند که جای تقدیر ویژه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات