خبرهای داغ:
سردار ملک خبر داد:

پیگیر تکمیل ساخت باغ موزه دفاع مقدس هستیم

سرتیپ دوم پاسدار علی ملک شاهکویی ؛ مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس این آمادگی را دارد تا از تمام ظرفیت های ایثارگران و پیشکسوتان حوزه جهاد و شهادت در تکمیل و راه اندازی این پروژه استفاده کند.'
کد خبر: ۹۱۹۶۴۷۹
|
۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، سرتیپ دوم پاسدار علی ملک شاهکویی ؛ ملک مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان ، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با حضور رسانه های استان ، روند ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان واقع در تپه ی نورالشهداء گرگان را تشریح کرد.

سردار ملک ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 4000 شهید استان گلستان ، برای شهدای امنیت حوادث اخیر کشور هم علو درجات را از خدای متعال خواستار شد.

وی افزود : هدف کلی از احداث این مجموعه ، موزه آرایی ،کتابخانه تخصصی ، سالن آمفی تئاتر و سالن های سمعی و بصری مختلف است.

سردار ملک ادامه داد : در سفر اخیر ریاست محترم جمهور ، مبلغ 20 میلیارد تومان برای سال های 98 و 99 جهت تکمیل این مرکز فرهنگی اختصاص داده شد که تاکنون 6 میلیارد و 300 میلیون تومان آن در سال جاری محقق شده است.

ملک با بیان اینکه این پروژه در زمینی به مساحت 1656 متر مربع و زیربنای 4176 متری در 4 طبقه در حال احداث است افزود این پروژه 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که برآورد ما برای این پروژه 20 میلیارد تومان بوده اما با توجه به برخی مشکلات مانند گرانی ممکن است این هزینه افزایش پیدا کند که البته تلاش ما این است که با همین مبلغ پروژه را به پایان برسانیم.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در ادامه به یادمان های شهدای گمنام استان اشاره کرده و بیان داشت: 130 شهید گمنام در 54 نقطه استان مدفون هستند که تا این لحظه 28 یادمان تکمیل شده  و 20 یادمان دیگر در مرحله طراحی قرار دارند .ضمنا 6 شهید گمنام هم در گلزارهای عمومی شهدا به خاک سپرده شده اند.

این مقام مسئول در پایان گفت:  اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس این آمادگی را دارد تا از تمام ظرفیت های ایثارگران و پیشکسوتان حوزه جهاد و شهادت در تکمیل و راه اندازی این پروژه استفاده کند.'

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها