خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان همدان خبر داد

اعزام ۲۵۰ تیم بسیج جامعه پزشکی در طرح شهید رهنمون به مناطق محروم

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان همدان با بیان اینکه امسال ۲۵۰ تیم در قالب طرح شهید رهنمون به مناطق محروم اعزام شدند، گفت: ویزیت در مجامع، ویزیت مجدد بیماران و غربالگری از قبیل کنترل فشار خون و کنترل قندخون از جمله اقدامات بسیج جامعه پزشکی است.
کد خبر: ۹۲۲۶۱۰۱
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶

اعزام ۲۵۰ تیم بسیج جامعه پزشکی در طرح شهید رهنمون به مناطق محروم همداندکتر حمید بهرامی‌خو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی استان همدان بیان داشت: این سازمان از سال۸۲  تشکیل شده است و در چهار حوزه  جذب و سازماندهی، فرهنگی، علمی - پژوهشی و امداد و درمان فعالیت می‌کند.

وی به ارائه عملکرد یک ساله این سازمان در سال ۹۸ پرداخت و تصریح کرد: برنامه اردوهای راهیان نور امسال سه دوره برای غرب کشور برگزار شده و یک دوره نیز مقرر بود در آخر سال برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان همدان با اشاره به برگزاری نشست‌های سیاسی، فرهنگی در طی سال اضافه کرد: موضوعی که برای ما اهمیت داشت گام دوم انقلاب بود که نشست‌های مختلفی در این زمینه برگزار شد.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب که در هفته بسیج برگزار شد نیز غرفه‌ای برپا کردیم و همایشی با موضوع گام دوم انقلاب در آنجا برگزار شد، گفت: نشست‌های صالحین با موضوعات فرهنگی، اخلاقی، سیاسی، بهداشتی و پزشکی به صورت منظم برگزار می‌شود که در حال حاضر به دلیل ویروس کرونا لغو شده است.

بهرامی‌خو خاطرنشان کرد: موضوعات بهداشت و درمان، مدیریت بحران، پدافند غیرعامل به صورت تخصصی در بسیج جامعه پزشکی برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است که برنامه‌هایی نیز در این رابطه برگزار می‌کنیم.

وی بیان کرد: بسیح جامعه پزشکی در کارگروه‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی عضو است و جلسات به صورت منظم تشکیل می‌شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان همدان در خصوص مباحث امداد و درمان، اضافه کرد: اعزام تیم‌ها به مناطق محروم برای آموزش، بیماریابی، ویزیت و تجویز دارو، غربالگری، ارجاع بیماران به مراکز تخصصی از دیگر اقدامات این سازمان است.

وی با بیان اینکه امسال ۲۵۰ تیم در قالب طرح شهید رهنمون به مناطق محروم اعزام شدند، ابراز داشت: ویزیت در مجامع، ویزیت مجدد بیماران و غربالگری از قبیل کنترل فشار خون و کنترل قندخون از جمله اقدامات بسیج جامعه پزشکی است.

بهرامی‌خو با بیان اینکه ویزیت در مدارس برای سنجش سلامتی دانش‌آموزان انجام می‌شود، اضافه کرد: از آنجایی که همدان در مسیر رفت و آمد زائرین اربعین قرار دارد چند سالی است که مجموعه‌ای را به صورت شبانه‌روزی به مدت یک هفته مستقر می‌کنیم و همکاران ما تعداد زیادی از زائرین را ویزیت می‌کنند و در آنجا تزریقات و پانسمان نیز انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین در ایام اربعین در شهر کربلا موکبی برپا شده بود که همکاران ما به صورت شبانه روزی به زائرین خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دادند.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان همدان یادآوری کرد: همچنین در برنامه‌ها و راهپیمایی‌های مختلفی که در سطح شهر برگزار می‌شود بسیج جامعه پزشکی در آنجا مستقر بوده و فعالیت دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار