خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم:

"حیا" مهم‌ترین عامل برای دوری از گناه است

حجت الاسلام رفیعی "حیا" را عامل دوری از گناه برشمرد و گفت: انسانی که به علم خدا آگاهی داشته باشد آرام است و در مصیبت سست نمی‌شود، اگر انسان توجه کند که یک نگاه عمیق بالای سرش است و همه امور را رصد می‌کند گناه نمی‌کند.
کد خبر: ۹۲۴۱۰۱۹
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم شب قدر نوزدهم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد اظهار داشت: اگر باور به علم خداوند داشته باشیم در زندگی مان دارای اثرات بی نظیری است.

وی افزود: خداوند نیت، درون و برون، خواب و بیداری و همه زندگی ما را فیلم برداری می‌کند و در آیات الهی آمده است که خداوند علیم و آگاه است، اگر کسی به علیم بودن خداوند اعتقاد داشته باشد کارهایش را محکم انجام می‌دهد و دیگر نماز را به سرعت و آخر وقت نمی‌خواند و نخستین اثر علم به خدا این است که کم کاری نمی‌کند.

استاد حوزه علمیه قم "حیا" را عامل دوری از گناه برشمرد و افزود: انسانی که به علم خدا آگاهی داشته باشد آرام است و در مصیبت سست نمی‌شود، اگر انسان توجه کند که یک نگاه عمیق بالای سرش است و همه امور را رصد می‌کند گناه نمی‌کند.

رفیعی با اشاره به برکات حیا در زندگی انسان گفت: حیا سبب شد حُر توبه کند و به سمت امام حسین (ع) بیاید، صفات خداوند همچون ذاتش است و اگر در زندگی مان باور به علم به خدا داشته باشیم در کار خود کم نگذاشته و آرام خواهیم بود و همچنین کار را با اخلاص انجام می‌دهیم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی افزود: این موضوع خیلی اشتباه است که انسان کار دینی را به انگیزه غیردینی انجام دهد و هر کاری اگر برای خداوند باشد ارزش دارد و اینکه برای دیده شدن کاری را انجام دهیم ضرر می‌کنیم.

وی ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه اخلاص در امور زندگی ادامه داد: سبحان الله گفتن و منبر رفتن و اشک گرفتن برای اباعبدالله (ع) همراه با اخلاص یک دنیا ارزش دارد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: همه کار‌های باطنی و ظاهری ما توسط خداوند دیده می‌شود و مرگ و حیات و روزی برای خداوند است و باید در کار‌های خود نشاط داشته باشیم و در عبادت توجه داشته باشیم.

رفیعی خاطرنشان کرد: گاهی در زندگی سخنانی می‌گوییم که اگر مجدد سخنان خود را گوش دهیم از حرف‌های خود خجالت زده می‌شویم، پس از اینکه ابن ملجم ملعون به فرق مبارک امیرالمونین (ع) ضربه زد وی را بردند، ولی روز عاشورا کسی نبود که شمر را ببرد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار