برگزاری کارگاه توجیهی اخلاقی در ناحیه مقاومت شهرستان کنگان

کارگاه توجیهی پیشگیری از جرائم اخلاقی با حضور کارکنان ناحیه مقاومت بسیج سپاه کنگان در محل حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۴۴۹۱۸
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۵

برگزاری کارگاه توجیهی اخلاقی در ناحیه مقاومت شهرستان کنگانبه گزارش خبرگزاری بسیج از کنگان، مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه کنگان اظهار داشت:
در راستای معنویت افزایی و استعانت از تعالیم ارزشمند الهی میتوان به نقش کلیدی قرآن بر تمدن سازی زندگی بشر اشاره کرد.

وی افزود: ویژگی این تمدن‌سازی آن بود که پیامبر (صلی الله و علیه وآله) با این اقدام نمادین، یعنی تبدیل مدینه جاهلی به مدینه اسلامی بنیانگذاری تحول بنیاد دینی را در نظام خلقت و بشریت آغار کردند و نشان دادند که اسلام به دنبال نجات مدینه‌های جاهلی در جهان است.

شاید یکی از دغدغه‏ها و نگرانی‏های شما، عدم آگاهی از چگونگی با قرآن بودن و نشناختن شیوه‏های انس با قرآن است.
شاید سال‏ها قرآن خواندن شما، هنوز نتوانسته است لذت برقراری رابطه‏ای عمیق و دوستانه با قرآن را به شما بچشاند آن‏چنان که اگر روزی قرآن نخوانید گویی دنیا به آخر رسیده است. پیامبر اکرم (ص) می‏فرماید: «قرآن راهنمایی است که به بهترین راه‏ها هدایت می‏کند». یعنی قرآن در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی و در انتخاب چگونگی رفتار‌ها راهنماست. این راهنمایی قرآن لزوماً وابسته به فهمیدن آن نیست. زیرا سخن خدا با اثری که بر روح و جان آدمی می‏گذارد او را از درون به انتخاب راه درست، هدایت می‏کند، ولی نکته قابل توجه این است که چرا قرآن خواندن اکثر ما این اثر را ندارد و کم‏تر پیش می‏آید که ما مزه واقعی با قرآن بودن و زنده بودن قرآن را بچشیم و تأثیر قرآن را در زندگی خود حس کنیم.

وی با اشاره به قرآن، یکی از وظایف مهم انسانی، محاسبه نفس و مراقبت مستمر از اعمال و رفتار است. در تعالیم انسان ساز اسلام رسیدگی به حساب نفس از وظایف مسلمانان برشمرد.
ایشان با اشاره به مراقبت دائمی از خود و محاسبه نفس اذعان کردند: خودسازی و انس با قرآن موجب پیشگیری از تخلفات و جرائم اخلاقی می‌گردد و عدم مراقبت لازم از تخلفات کوچک زمینه ساز تخلفات بزرگ خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات