خبرهای داغ:
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد

شناسایی ۱۲۰۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در همدان

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه از سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی شده و ۴ مرحله اجرای احکام از ۲۷ اسفند ماه سال 98 داشتیم، گفت: حدود ۱۰۰ مورد حکم قلع و قمع اجرایی شد.
کد خبر: ۹۲۴۸۹۲۳
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷

شناسایی ۱۲۰۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، هوشنگ کرمی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی، اظهار داشت: ۳۰۰ تا یک هزار سال طول می‌کشد تا یک سانتیمتر خاک تولید می‌شود.

وی افزود: در ایران حدود ۱۷۰ میلیون هکتار زمین داریم که حدود ۲۰  میلیون هکتار قابل کشت است و این اهمیت خاک را بالاتر می‌برد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ما در فرسایش خاک جزء کشورهای اول در دنیا هستیم، گفت: استان همدان در بخش آب و خاک و آبیاری تحت فشار جزء استان‌های پیشرو در کشور است.

وی ادامه داد: اهمیت خاک در بخش کشاورزی کمتر از آب نیست، جهاد کشاورزی در دو بخش کاربری اراضی طرح‌های غیرکشاورزی (تبصره ۱) و طرح‌های کشاورزی (تبصره ۴) مجوز صادر می‌کند.

کرمی با بیان اینکه در اراضی ملی همراهی و هماهنگی خوبی بین امور اراضی و منابع طبیعی وجود دارد، افزود: حداقل ۲۴۰ هکتار زمین برای گلخانه داریم که این کار به رونق تولید و کارهای تولیدی زیاد کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: سه طرح دامداری بزرگ ۶ هزار رأسی و سه گلخانه در اسدآباد، ملایر و همدان اجرا شده که زمین‌های واگذار شده همگی اراضی ملی بودند که ۲۰۰ هکتار بود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه متاسفانه اراضی خوب کشاورزی در حریم شهر همدان دستخوش ساخت و ساز شده است، گفت: سال گذشته در حفاظت اراضی بخشی به امور اراضی تحت عنوان یگان حفاظت برای حفظ اراضی اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی شده و ۴ مرحله اجرای احکام از ۲۷ اسفند ماه سال 98 داشتیم، اضافه کرد: طی این مراحل حدود ۱۰۰ مورد حکم قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز در حیدره، کیشین، جاده رباط و حاجی آباد ملایر اجرایی شد.

کرمی یادآور شد: مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز با قوت در حال انجام است و جهاد کشاورزی نیاز به حمایت رسانه‌ها دارد چراکه به تنهایی نمی‌تواند این کارها را انجام دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار