خبرهای داغ:
تولید و پیچ و خم های نفس گیر بانکی

روزی روزگاری، صنعت در استان!!/اتمام حجت ما، منویات مقام معظم رهبری است

دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید گفت: اتمام حجت ما همان منویات مقام معظم رهبری است و قطعا اگر بانک یا دستگاه خدمات رسان بخواهد در روند تولید اخلال ایجاد کند و مصوبات ایجاد شده در ستاد تسهیل را نادیده بگیرد به ناچار، مورد برخورد قانونی قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۲۵۳۶۱۰
|
۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹

قزوین- خبرگزاری بسیج: روزی روزگاری صنعت در استان، رونق داشت. پدر خانه پیش از طلوع خورشید برای کسب روزی از خانه خارج می شد و مقصد، یکی از واحد‌های تولیدی استان بود که تولیدش، نان شب سفره هایی بود که حداقل پنج یا شش سر عائله با دل خوش روزگاری خوشتر را سپری می کردند.

 

آنچه در تصویر ذهنی همه ما وجود دارد، روزهای خوب و خوشی است که بی دغدغه بیکار شدن پدر خانه بود. احساس اینکه پدر خانه هم سهم کوچکی در رونق تولید شهر دارد، حال خوشی به دلمان می داد. 

 

نمی دانم ناگهان چه بر سر شهرمان آمد که پای تولید لنگ شد و رکود، عاقبت صنعت خسته استان شد که روزی زبانزد کشور بود. 

 

با نگاهی ریزبینانه تر می توان گفت عوامل زیادی بر رکود صنعت استان تاثیر گذاشته؛ از فقدان کارشناسان و به اصطلاح کاربلدان عرصه تولید تا تحریم ها و سودهای کلان بانک ها را می توان دلایل عمده رکود صنعت و تولید دانست.

 

یکی از عمده ترین عوامل، بهره ها و جرائم سنگین بانکی است. بهره ها و جرائم بانکی تمثیل دست های قوی و تنومندی است که هر لحظه با شدت بیشتری گلوی نحیف و شکننده تولید را بیشتر می فشارد.

 

بررسی و اتخاذ تصمیم برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی، بر عهده ستاد تسهیل و کارگروه استانی است

 

در همین راستا میثم زالی دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید امروز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در قزوین اظهار کرد: براساس ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید بررسی و اتخاذ تصمیم برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی، بر عهده ستاد تسهیل و کارگروه استانی این ستاد است.

 

وی گفت: اجرای قانون ماده ۶۱ برای تحقق شعار سال کافی است اما باید همه در هر جایگاهی اراده خود را برای عملی شدن این کار مهم قرار دهیم. باید در این ستاد مصوبات صریح صادر شود و رونوشت مصوبات هم به دادستان داده شود و تعیین تکلیف بدهی واحدهای تولیدی با بانک ها و سایر دستگاه ها در این ستاد به ریاست استانداران انجام می‌شود.

 

بانکها، نگاه دلسوزانه تری به تولید کنندگان داشته باشند

 

دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: تاکید ما این است دوستان بانکی نگاه دلسوزانه تری به تولید کنندگان داشته باشند. قوانین خوب متروکی در کشور داریم که اگر این قوانین اجرا شود، بخش بزرگی از مشکلات حوزه تولید رفع می شود.

 

وی افزود: از سیستم بانکی امسال می خواهیم مصوباتی که در کارگروه‌های استانی به عنوان مصوبات لازم الاجرا ایجاد می شوند را به خوبی اجرا نموده و با دادن مهلت به واحد‌های تولیدی در شرایط سخت ناشی از بیماری کرونا و تحریم، بستر فعالیت برای صنعت و تولید بستر فراهم باشد.

 

اتمام حجت ما، منویات مقام معظم رهبری است

 

زالی گفت: اتمام حجت ما همان منویات مقام معظم رهبری است و قطعا اگر بانک یا دستگاه خدمات رسان بخواهد در روند تولید اخلال ایجاد کند و مصوبات ایجاد شده در ستاد تسهیل را نادیده بگیرد به ناچار، مورد برخورد قانونی قرار خواهد گرفت.

 

وی افزود: بیشترین مشکلات واحدهای صنعتی مربوط به سیستم بانکی، سازمان امور مالیاتی و تامین اجتماعی است که با این سه دستگاه در حال تعامل هستیم تا نسخه‌های ثابتی برای همه واحدها ایجاد شود.

 

چرا مصوبات لازم الاجرای ستاد تسهیل، اجرا نمی شوند؟

 

به گزارش بسیج، آنچه بیش از هرچیز ذهن را مشغول می کند مصوباتی است که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایجاد می شود و اغلب اجرایی نمی شود. بنا به گفته تولید کنندگان در ستاد تسهیل استان، بانک ها شرایط سختی را برای تولید ایجاد کرده اند و تقریبا فضایی ایجاد شده که بنظر می رسد تولید کننده باید با زره پولادین، خود را برای حضور در جنگی سخت آماده کند. 

 

این در حالی است که دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در ستاد تسهیل تولید استان گفت: همه مصوبات ستاد تسهیل لازم‌الاجراست و فرقی ندارد تصمیم در اینجا یا در تهران گرفته شود.

 

به گزارش بسیج، امروزه بانک‌ها به مراکز بزرگی تبدیل شده‌اند که ظرفیت  تأثیرگذاری عمیقی در شبکه اقتصاد هر کشور دارند. یکی از وظایف حکومت‌ها ایجاد شرایط مناسب زندگی برای شهروندان است. خدماتی مانند برقراری امنیت، رفاه، آموزش و بهداشت توسط حکومت‌ها به شهروندان ارائه می‌گردد.

 

برخی از این خدمات به‌واسطه‌ دادن تسهیلات اقتصادی صورت می‌پذیرد. بانک‌ها بستر مناسبی برای ارائه‌ی این خدمات توسط حکومت‌ها هستند.

 

نیاز بخش تولید به حمایت بانک ها و دستگاه های خدمات رسان 

 

به نظر می رسد عدم مدیریت و هدایت صحیح سرمایه‌ها موجب شده تا بانک‌ها بیشتر به‌ جای اینکه هدفشان خدمات و توسعه‌ شبکه‌ اقتصاد باشد، هدفشان دادن وام بیشتر و درآمد و سود بیشتر است. دادن وام به هر قیمتی و در هر زمینه‌ای و به هر مقداری. این اتفاق موجب می شود بانک‌ها تورم را ایجاد کنند در حالی که خود هیچ‌گونه ضرری از ایجاد آن نمی‌برند.

 

دیگر وقت آن رسیده در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نامگذاری شده و رونق تولید و اقتصاد، راهبرد مهم طی سال های اخیر است، حرکتی مدیرگونه آنگونه که به تعبیر اهداف و در تراز انقلاب است در راستای حمایت از تولید و تولیدگر از سوی مدیران انجام شود.

 

سهیلا عظیمی

۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار