خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان استان لرستان:

هشتک‌ «تجربه آرامش» با موضوع عفاف و حجاب بسیار مورد استقبال مردمی قرار گرفت

مسئول بسیج جامعه زنان استان لرستان گفت: جلسات در فضای مجازی، با هشتک‌ «تجربه آرامش» بسیار مورد استقبال مردمی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۲۵۹۰۹۲
|
۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰

مریم سپهوند مسئول بسیج جامعه زنان استان لرستان به مناسبت هفته عفاف و حجاب در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد عفاف و حجاب بسیج جامعه زنان گفت: هدف ما از برگزاری انواع برنامه‌ها در هفته عفاف  وحجاب الگوشناسی فاطمی در عصر معاصر بوده است.

وی افزود: با این عنوان و هدف برنامه‌های هفته حجاب و عفاف برگزار شد که مهمترین آنها برگزاری یک جلسه هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرای با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان خرم آباد بود که بر اساس آن تقسیم وظایف صورت گرفت.

سپهوند بیان کرد: با توجه به شرایط شیوع کرونا برخی برنامه‌ها در فضای حقیقی و بیشتر برنامه‌های در بستر فضای مجازی  صورت گرفت، با قرارگاه فضای مجازی و رسانه‌ استانی به صورت ویژه برای ترویج مساله عفاف و حجاب همکاری صورت گرفت.

مسئول بسیج جامعه زنان استان لرستان اظهار کرد: ترویج و تبین مساله حجاب و عفاف نباید صرفا به هفته عفاف و حجاب اخصاص یابد بلکه باید در طول سال هم اجرا شود همین امر باید به مطالبه عمومی تبدیل شود که با تلاش‌های بسیج جامعه زنان تا حد زیادی به این هدف دست یافتیم.

وی ابراز کرد: از دیگر اقدامات خواهران بسیجی در این هفته فعالیت‌ گروه‌های جهادی در موضوعات اقتصادی، اجتماعی و کارآفرینی بود، کارهای قابل توجهی را انجام دادند که یکی از آنها تهیه اقلام معیشتی برای نیازمندان خسارت‌دیده از شرایط کرونا بود.

سپهوند با بیان اینکه استفاده از ظرفیت اقشار مختلف بسیج در مساله حجاب و عفاف اثرات خوبی داشت، گفت: بسیج جامعه پزشکی، بسیج طلاب، بسیج اساتید، بسیج سازندگی و بسیار دیگر همه را برخط کردیم که در مباحث عفاف و حجاب ورود پیدا کنند که اقدامات خوبی انجام شد.

 مسئول بسیج جامعه زنان استان لرستان افزود: از جمله این اقدامات نشست های تخصصی در زمینه عفاف و حجاب، گفتمان سازی و پاسخ به شبهات در فضای حقیقی و مجازی، همکاری با آموزش و پرورش برای اجرای برنامه‌های فرهنگی مربوط به حجاب و عفاف که مورد استقبال دانش‌آموزان قرار گرفت.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات معرفی چهره‌های شاخص زنان فرهنگ‌ساز در عرصه حجاب و عفاف بود، همچنین به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس نظرات مردمی درباره حجاب و عفاف دریافت و در فضای مجازی انعکاس داده شد.

سپهوند بیان کرد: برگزاری دوره مجازی مروجین حجاب و عفاف در همکاری با بسیج فرهنگیان، برگزاری برنامه پیاده‌روی در برخی مناطق با وضعیت سفید در برخی شهرستان‌ها با رعایت اصول بهداشتی، تولید محتوا در بخش فضای مجازی، مصاحبه‌ با زنان نقش‌آفرین در دوران دفاع مقدس در برنامه‌های صدا و سیما با ارائه الگوی برتر از دیگر فعالیت‌های ما بود که بازخورد خیلی خوبی داشت.

مسئول بسیج جامعه زنان استان لرستان خاطرنشان کرد: همچنین کارگاه‌های حجاب و عفاف، جلسات در فضای مجازی، هشتک‌ «تجربه آرامش» که بسیار مورد استقبال قرار گرفت، مطالبه مردمی حجاب، معرفی الگوی سوم زن مسلمان ایرانی با قابلیت معرفی به جهان، از دیگر برنامه‌هایی بود که در هفته عفاف و حجاب برگزار شد.

وی در پایان گفت: باید بین همه دستگاه‌های متولی حجاب و عفاف یک هماهنگی و انسجامی صورت گیرد که نتایج آن را در سطح جامعه شاهد باشیم.

 

ارسال نظرات