خبرهای داغ:

بیانیه سازمان بسیج جامعه زنان کشور به مناسبت سوم خرداد

بیانیه سازمان بسیج جامعه زنان کشور به مناسبت سوم خرداد
بسیج جامعه زنان کشور با فرا رسیدن ۳ خردادماه، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، بیانیه‌ای صادر کرد
کد خبر: ۹۶۰۰۷۰۰
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴
 
 
 
 
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان- متن بیانیه بدین شرح است.

خرمشهر را خدا آزاد کرد

فتح خرمشهر طلایی‌ترین روز تاریخی ایران در دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود که در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ با مجاهدت رزمندگان اسلام این شهر از اشغال دشمن درآمد و به دامان کشور اسلامی ما بازگشت.
ملت ایران مدیون فاتحان خرمشهر هستند چرا که ایثارگری و جانفشانی آن‌ها مانع پیشروی ارتش بعث شد و این پیروزی بزرگ نقطه عطفی در تاریخ دوران دفاع مقدس است.
درادامه این بیانیه آمده است
عملیات بیت‌المقدس و حماسه سوم خرداد ثابت کرد مردم ما به ارزش‌های هستند، ملت بزرگ و قدرشناس ایران باید در جهت بزرگداشت سوم خرداد تلاش کنند و نسل‌های امروز و آینده کشور را با این حماسه و مجاهدت‌های رزمندگان اسلام آشنا کنند.
این رویداد بزرگ تاریخی منشأ و سرآغاز تحولات بنیادین و اساسی در معادلە جنگ تحمیلی، و زمینە ساز پیروز‌های بزرگ در برابر دشمن بعثی تا دندان مسلح در سال‌های آیندە شد.
امروز اگر کشورعزیز ما در برابر سخت‌ترین تحریم‌های استکبار جهانی تاب آوردە و همچنان شاداب و پرغرور در راە توسعە و پیشرفت قرار دارد حاصل همان رشادت‌ها و توانمندی‌هایی است کە در جنگ تحمیلی و آزاد سازی خرمشهر بە نمایش گذاشتە شد.
آزادسازی خرمشهر تجلی قدرت لایَزالِ الهی بود که در عملیات اِلی بیت‌المقدس ظهور نمود و نماد آن نیز فرمایش امام خمینی (ره)؛ که «خرمشهر را خدا آزاد کرد» است.
بی‌تردید آن آزادسازی به یادماندنی، حماسه‌آفرینی مردانی است که به قدرت خدای قادر ایمان داشته و با اطاعت از امر، ولی فقیه زمان، که برگرفته از تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) است؛ حماسه‌ای جاوید آفریده، با این‌کار قدرتمندان متکبر و مغرور جهان را به حیرت وا داشته و لیبرال‌ها و ملی‌گرا‌ها و خدا گریزان و مزدوران داخلی را سرافکنده نمودند و همچنین این حماسه درسی بزرگ برای نسل‌های کشور، منطقه و جهان بشری شد که بدانند در کارزار اسلام و کفر، تنها صبر و استقامت در راه خدا و اعتماد به قدرت و نصرت الهی، امید به پیروزی را در دل‌های مؤمنان زنده نگه می‌دارد.
بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب مسئله قدس یک خرمشهر دیگر است که اگر می‌خواهیم قدس‌ها آزاد شود باید به این باور برسیم که هیچ تیری از کمانی رها نمی‌شود مگر اینکه خدای تعالی سرنوشت آن را معین می‌کند.
فتح عظیم خرمشهر بعد از ۵۷۶ روز، مایه سرآغازی و سلسله جنبانی مفهوم «پیروزی» در جمهوری اسلامی ایران بعد از دفاع مقدس گردید و لفظ پیروز معنا گردید. پیروزی‌هایی که هر روز از آن رونمایی می‌شود.
بسیج جامعه زنان کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز فتح خرمشهر و با تبریک سالروز آن پیروزی بزرگ، آزادی خرمشهر‌های در پیش ملت بزرگ ایران را آرزو می‌کند.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار