امام جمعه ایلام:

رسانه ها مطالبه گر و مسوولان پاسخگو باشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مطالبه گری و پیگیری مشکلات مردم رسالت مهم و اصلی خبرنگاران و پاسخگویی صریح و شفاف وظیفه مسوولان است.
کد خبر: ۹۲۶۶۸۴۱
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین "اله نور کریمی تبار" در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: خبرنگاران انعکاس صدای مشکلات مردم هستند و رسانه ها در مطالبه گری خواسته های جامعه باید با هم منسجم باشند و مسوولان را به تکاپوی پاسخ دهی ترغیب و مجاب کنند.

وی افزود: خبرنگاران به عنوان چشم و زبان مردم باید بدون هیچ کم کاری و تعارفی، انتقادهای خود نسبت به مسوولان را اعلام کنند و البته این انتقادها باید منطقی، منصفانه، بدون غرض ورزی شخصی یا حزبی و همراه با بیان نقاط قوت و ارائه راهکار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: خبرنگاران با گرفتن وجوه مالی، خود را در اختیار مسوولان قرار ندهند و  با اتحاد و انسجام، شان و حرمت جایگاه خبری و قلم خود را حفظ و با اولویت بندی مشکلات جامعه مهمترین نیازهای مردمی را از مسوولان مطالبه گری کنند.

وی از خبرنگاران خواست: در انتقادها و مطالب منتشره خود به هیچ وجه خواسته های فردی و حزبی را دخالت ندهند بلکه منصفانه به موضوع مورد انتقاد و ارائه راهکار برای حل مشکل بسنده کنند و نگاه شخصی به مسائل نداشته باشند.

وی اضافه کرد:  رسانه های معاند همواره با سیاه نمایی های خبری خود سعی در القای فضاهای ناامید کننده و التهاب کاذب در جامعه دارند و یکی از اهداف مهم آنها از هم گسیختگی بین خانواده ها و از بین بردن نهاد خانواده به عنوان بنیادی ترین رکن جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار تاکید کرد: خبرنگاران متعهد داخلی باید با اشاعه ارزش های ملی، دینی و اسلامی در رسانه های خود به مقابله با دسیسه های شوم فرهنگی رسانه های معاند برآیند و با انتشار دستاوردهای نظام، القای نامیدی دشمنان در جامعه را خنثی کنند.

وی افزود: حیات و تکاپوی جامعه، ایجاد امیدآفرینی در بین مردم، پاسداری و حمایت از اهداف انقلاب و تلاش برای حفظ هویت ایرانی اسلامی خانواده ها از وظایف اصلی خبرنگاران است که باید به طور جدی به آن بپردازند.

رییس بسیج رسانه استان ایلام هم گفت: نگاه این سازمان به رسانه ها از احزاب و گروه های مختلف، فراجناحی و حمایت گرانه است و این سازمان با همه رسانه های متعهد به انقلاب و نظام همکار و همراه است.

محمد علی نظری یادآور شد: رسانه ها در موضوع کرونا سنگ تمام گذاشتند و در همه جبهه های مبارزه با این ویروس در خط اول بودند و نقش بسزایی در آگاهی بخشی به جامعه و همچنین ایجاد پویش های مردمی داشتند.

در این نشست تعدادی از خبرنگاران مطالب و دغدغه های صنف خود و جامعه را بیان کردند و در پایان نیز از پورتال خبری و سایت دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان ایلام رونمایی شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار