خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خبر داد

بهره‌برداری از ۱۳ پروژه محرومیت‌زدایی طی هفته دفاع مقدس در استان همدان/ برگزاری ۴۰۰ یادواره شهدا به صورت مجازی و حقیقی

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس ۱۳ پروژه محرومیت‌زدایی در استان افتتاح خواهد شد، گفت: این پروژه‌ها شامل گلزار شهدا، خانه عالم، لایروبی قنوات، بازسازی مساجد و منازل مددجویان بهزیستی است که به مناسبت چهلمین سال دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۲۷۶۶۰۵
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶

بهره‌برداری از  ۱۳ پروژه محرومیت‌زدایی طی هفته دفاع مقدس در استان همدان/ برگزاری ۴۰۰ یادواره شهدا به صورت مجازی و حقیقیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی فرجی در نشست خبری هفته دفاع مقدس که در سپاه انصارالحسین(ع) همدان برگزار شد با بیان اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس با شعار محوری «۴۰ سالگی دفاع مقدس، ما قوی هستیم» برگزار خواهد شد، اظهار کرد: ویژه برنامه تجلیل و دیدار تلویزیونی مقام معظم رهبری با پیشکسوتان جهاد و شهادت، جانبازان، ایثارگران و بسیجیان در روز ۳۱ شهریور ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه دیدار مقام معظم رهبری در شهر همدان در محل استانداری و در شهرستان‌ها در نواحی سپاه انجام خواهد شد، گفت: در این برنامه به صورت نمادین از تعدادی از پیشکسوتان جهاد و شهادت تجلیل خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: هر ساله در ۳۱ شهریور رژه نیروهای مسلح را داشتیم که امسال به دلیل وجود بیماری کرونا مراسم رژه برگزار نخواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه صبحگاه مشترک روز پنج شنبه سوم مهر در مرکز آموزشگاه قدس درجه داری با سخنرانی سردار دهقان وزیر سابق دفاع برگزار خواهد شد، گفت: این صبحگاه در سطح استان در ۱۰ شهرستان همزمان با مرکز استان برگزار می‌شود.

سردار فرجی با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس رژه موتوری در ۱۰ نقطه شهر همدان و سایر شهرستان‌ها در تاریخ ۳۱ شهریور است، افزود: در ۴۰ سالگی دفاع مقدس به رزمندگان معسر بسیجی که مشکلاتی برای آنان به وجود آمده است خدمات‌رسانی می شود و بخشی از جهیزیه ازدواج فرزندان آنان، تعمیرات مسکن و وسایل منزل این افراد تامین خواهد شد.

وی گفت: این برنامه دوساله است که بسیج سازندگی در راستای خدمات‌رسانی به ویژه به رزمندگان بسیجی به صورت ماهیانه انجام می‌دهد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه زنگ مقاومت در مدارس همزمان با یکم مهر ماه نواخته می‌شود، گفت: در هر ناحیه یک مدرسه ویژه به صورت نمادین زنگ مقاومت به صدا درخواهد آمد و این برنامه در صورتی است که مدارس تعطیل نشوند.

وی ادامه داد: غبارروبی مزار شهدا در ۳۱ شهریور ماه ساعت ۱۵ در سطح استان در گلزار شهدا با حضور مسئولین و بسیجیان برگزار می‌شود.

سردار فرجی با بیان اینکه نخبگان ایثارگر و رزمنده با نماینده ولی فقیه استان در یکم مهر ماه دیدار خواهند داشت، گفت: در برنامه دیگری نیز نخبگان ایثارگر و رزمنده نیروهای مسلح با استاندار همدان دیدار می‌کنند.

وی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس ۱۳ پروژه محرومیت‌زدایی در استان افتتاح خواهد شد، گفت: این پروژه‌ها شامل گلزار شهدا، خانه عالم، لایروبی قنوات، بازسازی مساجد و منازل مددجویان بهزیستی است که به مناسبت چهلمین سال دفاع مقدس است.

*برپایی نمایشگاه اقتدار ۴۰ در باغ موزه دفاع مقدس

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه نمایشگاه اقتدار ۴۰ در باغ موزه دفاع مقدس با همکاری اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود، گفت: در این نمایشگاه سازمان‌ها و رده‌ها حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه ۴۰ کلیپ با همکاری صدا و سیما با موضوع نقش همدان در هفته دفاع مقدس تا پایان سال تولید و تهیه خواهد شد، گفت: اجرای گروه سرود۵۰ نفره که از نیمه شعبان کلید خورد در این هفته در میادین و معابر سطح شهر برگزار می‌شود.

سردار فرجی با بیان اینکه ما به دنبال افتتاح اردوگاه ترک اعتیاد پارک کرامت ویژه درمان معتادین در این هفته بودیم که به لحاظ شرایط کرونایی  در هفته دفاع مقدس کار آغاز می‌شود، گفت: این پروژه در هفته بسیج به بهره‌برداری رسیده و شروع به کار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این اردوگاه از محل‌های در اختیار سپاه و در مسیر جاده نهاوند به کرمانشاه است، گفت: ظرفیت این اردوگاه ۱۰۰ نفر است که قابل افزایش بوده تا ۵۰۰ نفر پذیرش خواهد داشت، افزود: افراد معتاد در این اردوگاه‌ها در طول دو ماه نگهداری و کاملا سم زدایی می‌شوند و مهارت‌های لازم به آنان داده می‌شود و تحویل اجتماع داده خواهند شد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه خدمات درمانی رایگان به آحاد مردم در درمانگاه‌های نیروهای مسلح در سطح استان در طول هفته دفاع مقدس ارائه می‌شود، ابراز داشت: در طول این هفته ۴۰۰ یادواره شهدا به صورت مجازی و حقیقی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه همدان یکی از استان‌هایی است که از لحاظ برگزاری یادواره در تراز اول کشور بوده است، ابراز داشت: این ظرفیت را نمی‌شود رها کرد و باید در فضای مجازی و حقیقی انجام شود.

سردار فرجی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای زن استان همدان گفت: ۲۹۰ نفر شهید زن در همدان داریم که این یادواره با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در حسینیه ثارالله همدان برگزار شد.

وی از دیگر برنامه‌های این هفته را نشست صمیمی فرماندهان رده‌های نیروهای مسلح با عنوان طرح اخوت در صدا و سیما برشمرد و تصریح کرد: همچنین دستاوردهای ۴۰ سالگی دفاع مقدس به صورت پیامک برای آحاد مردم ارسال خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: دشمن در فضای مجازی علیه این مساله ورود پیدا کرده است که باید در مقابل این هجمه بتوانیم دستاوردها را برای مردم بازگو کنیم.

 وی سرکشی از خانواده شهدا با عنوان طرح مهر ولایت به همت سپاه را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: سرکشی از خانواده شهدا به صورت هفتگی برگزار می‌شود و در این هفته ۵ برابر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام می‌شود.

*برگزاری ۳۲۲ برنامه شاخص محور طی هفته دفاع مقدس در استان همدان

سردار فرجی عنوان کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس بیش از ۳۲۲ برنامه شاخص محوری توسط نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌ها در قالب یک هزار و ۸۰۰ فعالیت در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از کادر درمانی و پرستاران عرصه مبارزه با ویروس کرونا در بیمارستان‌ها در طول هفته دفاع مقدس توسط نیروهای مسلح تجلیل خواهد شد، گفت:  کادر درمانی ما با کادر درمانی زمان جنگ تفاوتی ندارند و در خط مقدم این جبهه قرار گرفته‌اند و کار آنان ارزشمند است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان افزود: ۹۰۰ نفر از کادر درمانی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و بعد از درمان دوباره به خط مقدم برگشته‌اند که ما به همه آنان افتخار می‌کنیم.

وی با بیان رزمایش ثامن با هدف بصیرت‌افزایی در فضای مجازی اجرایی می‌شود، افزود: گشت‌های عملیاتی رضویون پیاده و خودرویی در محلات با همکاری ناجا در هفته دفاع مقدس با هدف ایجاد امنیت پایدار انجام شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

سردار فرجی با بیان اینکه استان همدان در دفاع مقدس از اول جنگ تا پایان جنگ نقش ویژه‌ای داشته است در اولین روزهای جنگ نیروهای همدان در قصرشیرین جلو ماشین جنگی عراق را سد کردند، گفت: هیچ کس نمی‌تواند منکر این واقعیت شود.

وی با بیان اینکه در ویژه برنامه هفته همدان باید نقش استان همدان در دفاع مقدس تبیین شود و نقش همدان نقش ماندگاری است و نمی‌توانیم جایگاه شهدایی همچون شهیدان چیت سازیان، شکری پور، خوش لفظ، همدانی را فراموش کنیم، گفت: نقش همدان و جوانان همدان در نیروهای هوایی پدافند نقش شهدای سوباشی، شهدای کرخه نور، نقش زنان و ... نقش ماندگاری است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان یادآور شد: استان همدان به دلیل قرار گرفتن در موقعیتی خاص توانست به همت مردم خود نقشی ماندگار و اثرگذاری در دوران طلایی دفاع مقدس ایفا کند.

وی با بیان اینکه اولین جشنواره بومی محلی انگور و فرآورده‌های آن در روستای اکنلو کبودراهنگ در چهارم مهر به همت بنیاد تعاون بسیج برگزار می‌شود، گفت: اولین جشنواره بومی محلی گردو تویسرکان دوم مهرماه در روستای بوجان برگزار خواهد شد.

سردار فرجی با بیان اینکه امسال قرار بر این است نوع نگاه به سردار همدانی تفاوت داشته باشد، ابراز داشت: شهید همدانی شهید بین المللی جهان اسلام است و در این هفته از مقام شامخ شهدای مدافع حرم به ویژه سردار شهید همدانی تجلیل خواهد شد و پیش‌بینی شده است که در روز سالگرد شهادت سردار همدانی مراسمی با حضور سخنران کشوری در ۱۶ مهر برگزار شود.

*رونمایی از ۴ جلد کتاب تدوین شده مربوط به شهدای دفاع مقدس

وی با بیان اینکه در این هفته از ۴ جلد کتاب تدوین شده مربوط به شهدای دفاع مقدس به همت اداره کل حفظ آثار رونمایی می‌شود، گفت: گروه‌های جهادی پزشکی به تعداد ۴۰۰ گروه با نگاه بهداشتی و درمانی به روستاها اعزام خواهند شد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان راه‌اندازی کلینیک حقوقی با نام قرارگاه امام حسن(ع) با عنوان «در هر مسجد یک حقوقدان» با هدف حل مشکلات حقوقی مردم با همکاری قوه قضاییه و بسیج حقوقدانان را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

وی با بیان اینکه گرامیداشت ۴۰ سالگی دفاع مقدس «هر اداره یک برنامه» و فضاسازی ادارات توسط بسیج ادارات برگزار خواهد شد، گفت: اعزام سفیران تولید به مدارس با عنوان طرح «حاتم» با هدف فرهنگ‌سازی تولید ملی و جهش تولید با همت بسیج کارخانجات برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات