خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان:

رزمندگان دفاع مقدس همدان مصداق انقلابی عمل کردن هستند

همدان-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: رزمندگان و یادگاران دوران دفاع مقدس همدان مصداق انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن هستند.
کد خبر: ۹۳۲۶۷۹۱
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵

رزمندگان دفاع مقدس همدان مصداق انقلابی عمل کردن هستندحجت الاسلام حسین علیی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت با اشاره به نقش استان همدان در دفاع مقدس اظهار کرد: مردم ولایتمدار استان همدان در طول دوران دفاع مقدس نقش بارز و مهمی ایفا کردند و با تمام وجود در عرصه‌های مختلف جنگ شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس تمامی مردم از هر قشر و صنفی برای مقابله با دشمن پای کار بودند، گفت: افرادی که یارای کمک نظامی نداشتند با هر آنچه در توان بود، اعم از مالی و معنوی به پشتیبانی از جبهه پرداختند به طوری که جریانی شکل گرفت که حتی یک پیرزن در روستای دورافتاده احساس تکلیف می‌کرد و برای رزمندگان نان می‌پخت تا به این صورت در جنگ ایفای نقش کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه رزمندگان استان همدان با حضور فعال در جنگ تحمیلی سبب ناامیدی نیروهای دشمنان شدند، افزود: مردم استان همدان از ابتدای جنگ تحمیلی نسبت به دیگر استان‌ها حضور پررنگی در جبهه‌ها داشتند.

وی وجود 8 هزار شهید گلگون‌کفن استان همدان را دلیلی بر حضور پررنگ استان همدان در مدیریت جنگ دانست و تاکید کرد: وجود این شهدا بیانگر حضور حداکثری رزمندگان همدان در جبهه‌ها بود؛ به خصوص با تشکیل لشکر انصار که در طول جنگ تحمیلی به خوبی دفاع و نقش‌آفرینی کرد و در مناطق مختلف و عملیات‌های بزرگ نقش داشته و پشتیبانی خوبی از جنگ کردند.

علیی به وجود 160 شهید روحانی استان همدان در طول دوران جنگ تحمیلی اشاره و بیان کرد: وقتی استان همدان را با دیگر استان‌هایی که از نظر جمعیت و جغرافیا در یک تراز بودند مقایسه می‌کنیم متوجه می‌شویم که امار شهدای استان همدان بیشتراز دیگر استان ها بوده که این خود دلیلی بر حضور بیشتر و پر رنگ ترمردم همدان است.

وی در تبیین نقش همدان در دوران دفاع مقدس به مقاومت و پایداری مردم همدان اشاره و اظهار کرد: استان همدان در موقعیتی قرار داشت که بیشترین حمله هوایی دشمن به این شهر انجام شد، به طوری که در ۲۵ تیر ماه ۱۳۶۱ جنگنده‌های عراقی در راهپیمایی روز جهانی قدس مردم را هدف قرار دادند و طی این اقدام خونین استان همدان در یک روز بیش از 100 شهید در راه انقلاب تقدیم کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تاکید بر اینکه رزمندگان دوران دفاع مقدس همدان، امروز برای حفاظت از انقلاب در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کنند، افزود: یادگاران دوران دفاع مقدس همدان افرادی بصیر، ولایت‌مدار و پای کار هستند که امروز در عرصه حفاظت از انقلاب و آرمان‌های انقلاب در تلاش هستند و در شرایطی که انقلاب نیاز به پشتیبانی دارد حضور فعال و تاثیرگذاری دارند.

وی با تاکید بر اینکه رزمندگان استان همدان از بعد بصیرتی نمره و شاخصه بالاتری نسبت به دیگر رزمندگان دارند، تصریح کرد: بصیرت بالای رزمندگان استان همدان در تمام عرصه‌ها به خوبی دیده می‌شود به طوری که حتی امروز بعد از گذشت 42 سال فراز «سلام بر شهیدان» و «سلام بر رزمندگان اسلام» از تکبیرهای آنان حذف نشده در صورتی که متاسفانه در این فراز از تکیبر اکثر استان‌ها حذف شده و دیگر عنوان نمی‌شود.

علیی با بیان اینکه رزمندگان و یادگاران دوران دفاع مقدس همدان مصداق انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن هستند، یادآور شد: همدان فرماندهان و بزرگانی در دامن خود پرورش داده که امروز هم در عرصه دفاع از انقلاب و ارزش‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند که تمامی این موارد نشان از نقش موثر همدان در دوران دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات