خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

فرهنگ حقیقت مغفول در عرصه سیاست مدیریت ما است

همدان-نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه فرهنگ حقیقت مغفول در عرصه سیاست مدیریت ما است، گفت: تا به مسئله فرهنگ نگرش حکمرانی نشده و تبدیل به دغدغه مسئولان نشود هر چه در عرصه اقتصاد تلاش کنیم موفق نمی‌شویم.
کد خبر: ۹۳۲۷۴۸۳
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸

فرهنگ حقیقت مغفول در عرصه سیاست مدیریت ما استبه گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب اله شعبانی در دیدار علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک عید مبعث با بیان اینکه بسترسازی برای تحقق عبودیت خدای متعال در همه عرصه‌ها، اقامه قسط و اجتناب از طاغوت جز اهداف همه انبیای الهی بوده است اظهار داشت: در اسلام هر حرکت اجتماعی سیاسی باید ناظر بر این اهداف باشد یعنی اگر مجلس شورای اسلامی می‌خواهد قانون‌گذاری کند باید با نگاه این اهداف عالی حرکت کند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم مردم را موظف می‌داند برای اقامه قسط در میدان باشند، افزود: کاری که این روزها مردم می‌توانند انجام دهند انتخاب یک فرد انقلابی و مسئولی است که معتقد به اهداف انبیاء الهی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم قسط در جامعه محقق شود باید مردم در انتخاب خود به مسئولانی رأی دهند که که معتقد به اهداف انبیا باشد یعنی فکر و نگاه آنها بر اساس تحقق اهداف انبیای الهی، تحقق قسط و اجتناب از طاغوت باشد، مطرح کرد: جا دارد از زحمات مجلس قدردانی کرد مجلس در این موارد حرکت خوبی انجام داده که قانون اقدام راهبردی در مقابل تحریم‌ها یکی از مصادیق اجتناب از طاغوت است.

وی با بیان اینکه تجربه بشر در طول تاریخ این را نشان می‌دهد که هرگاه ملتی در برابر دشمن ترسیده سرش کلاه رفته و کارش پیش نرفته است، گفت: امروز طرح اقدام راهبردی که رهبری نیز از آن به عنوان یک قانون خوب نام بردند مبتنی بر آموزه‌های دین است.

شعبانی با بیان اینکه هرگاه انقلابی و مبتنی بر اسلام عمل و اقدام کردیم موفقیت‌هایی را برای کشور به دست آوردیم، ادامه داد: هر وقت ترسیدیم و یا از آموزه‌های دینی و اهداف انبیا الهی فاصله گرفتیم دچار مشکل شدیم.

وی با بیان اینکه مجلس در حوزه بهبود معیشت مردم، اصلاح بودجه و غیره اقدامات خوبی داشته است، عنوان کرد: در طول 42 سال گذشته سیاست دشمن مبتنی بر نشان دادن ناکارآمدی‌های نظام است، دسیسه‌ای که دائمی بوده و سیاست مستمر دشمن است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند تا توانایی‌ها و اقدامات نظام را زیر سوال ببرد، عنوان کرد: باید دستاوردهای انقلاب اسلامی به مردم گفته شود و حضور مسئولان در بین مردم یک امر لازم و ضروری است چراکه سبب اعتمادسازی در بین مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه دسترسی آسان به مسئولان را از نمادهای انقلابی بودن یک فرد دانست و ابراز داشت: انقلابی بودن به حرف نیست بلکه باید حرکت، اقدامات، نگاه و اندیشه یک فرد مبتنی بر نهج البلاغه که معیار انقلابی بودن را از آن استخراج می‌کنیم، باشد.

شعبانی با بیان اینکه اطلاق عنوان انقلابی به مجلس یازدهم از سوی رهبر انقلاب سبب افتخار این مجلس است، گفت: وقتی دشمن احساس کند یک مجموعه انقلابی شکل گرفته هجمه‌اش نسبت به آن بیشتر می‌شود بنابراین باید بیشتر مراقب بود.

وی با بیان اینکه خدای متعال به پیامبرش عزت داده است، مطرح کرد: هرکس می‌خواهد به عزت دست یابد باید خدمت خالصانه به مردم داشته باشد؛ مسئله‌ای که در تعالیم و آموزه‌های ما و انبیای الهی نیز بیان شده است.

شعبانی با اشاره به افزایش فقر در جامعه و با بیان اینکه باید مسئولان به این امر بیشتر توجه کنند، بیان کرد: اگرچه به فضای انتخابات نزدیک می‌شویم اما این موضوع نباید سبب غفلت دولت و مجلس از وضعیت معیشتی مردم شود.

وی با بیان اینکه نگرش مسئولان به مسئله فرهنگ در دوران گذشته ضعیف بوده است، گفت: در دوره‌های قبل بیشتر تمرکز افراد بر فعالیت‌های اقتصادی بوده در حالی که اگر بخواهیم در عرصه اقتصاد موفق باشیم باید عرصه فرهنگ تقویت و اصلاح شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اگرچه پیشرفت‌ها و رفاه مردم و جامعه در ۴۲ سال گذشته افزایش یافته اما احساس رفاه کاهش پیدا کرده است، عنوان کرد: متاسفانه فرهنگ در طول این سال‌ها مورد غفلت قرار گرفته و در عرصه سیاسی، اقتصادی و مدیریتی جدی گرفته نمی‌شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ حقیقت مغفول در عرصه سیاست مدیریت ما است، گفت: تا به مسئله فرهنگ نگرش حکمرانی نشده و تا تبدیل به دغدغه مسئولان نشود هر چه در عرصه اقتصاد تلاش کنیم نیز موفق نمی‌شویم.

شعبانی با تاکید بر اینکه مسئله فرهنگ و اقتصاد باید توأمان دیده شده و در کنار هم رشد کنند خدطر نشان کرد: اگرچه در برخی دولت‌ها فرهنگ مورد توجه قرار گرفت اما در مجموع در عرصه فرهنگی نگاهمان ضعیف تر بوده است به گونه‌ای که حتی در انتخابات نیز هنگام مناظره افراد در بخش فرهنگی، مسائل اقتصادی بیان می‌شد.

وی بیان کرد: فرهنگ نباید مورد غفلت قرار بگیرد چرا که اگر مورد غفلت واقع شود اقتصاد، سیاست و اخلاق جامعه دچار آسیب شده و آسیب های اجتماعی نیز افزایش می یابد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نگاه انقلابی جدای از نگاه فرهنگی نیست، گفت: نگاه فرهنگی لازمه ذاتی انقلابی بودن است هرچند هویت انقلاب ما نیز اسلامی است به همین دلیل نمی‌تواند ازمسئله  فرهنگ  فارغ باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز در آستانه انتخابات قرار داریم و امیدواریم انقلاب در مسیر طبیعی خود به سمت دولت جوان مومن، انقلابی و دغدغه‌مند در عرصه فرهنگ و اقتصاد حرکت کند، بیان کرد: از مظاهر اقامه قسط این است که مردم در مسیر تعالیم انبیا رشد کنند که علاوه بر مشارکت یک دولت اصلح را برگزینند.

شعبانی با بیان اینکه خوشبختانه بینش سیاسی در مردم رشد پیدا کرده است، عنوان کرد: مردم این روزها خادمان خود را از کسانی که تنها وعده می‌دهند تشخیص می دهند و می دانند چه کسی کار کرده و چه کسی کار نمی‌کند.

وی خطاب به نایب رئیس دوم مجلس اظهار داشت: استان همدان در بخش اعتبارات ملی لازم است بیشتر مورد توجه قرار گیرد چراکه هنوز به نقطه مطلوب در بخش بهره‌مند شدن از بودجه‌های ملی دست نیافته است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار