خبرهای داغ:

توجه ویژه بودجه ۱۴۰۰ به روستاها/نگاه به تکمیل پروژه ها باید از درون شهرستان باشد

شاهرود_نماینده شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توجه به بودجه روستاییان در بودجه ۱۴۰۰ مورد توجه جدی قرار گرفت، گفت: نگاه به تکمیل پروژه باید از درون شهرستان باشد.
کد خبر: ۹۳۳۱۲۸۴
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹
توجه ویژه بودجه ۱۴۰۰ به روستاها/نگاه به تکمیل پروژه ها باید از درون شهرستان باشدبه گزارش خبرنگار بسیج، علی اصغر خانی در اولین جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود در سال ۱۳۴۰۰ در سالن جلسات فرمانداری ویژه شهرستان ضمن تبریک اعیاد گذشته با بیان آنکه نگاه مجلس در تصویب بودجه، نگاهی مبتنی بر توسعه بخشی و اختصاص اعتبارات به تمامی ارکان نیازمند توسعه بوده است افزود: شفافیت در حوزه‌های واردات، صادرات، نفت و مسائل اجتماعی از دیگر موضوعات مورد تاکید نمایندگان در بودجه ۱۴۰۰ بود.
نماینده شهرستان‌های شاهرود و میامی در ادامه افزود:از جمله ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۰، نگاه ما به مناطق محروم، روستا‌ها و مناطق کمتر توسعه یافته بود که به حمدالهی با تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان به این مناطق تلاش کردیم تا شاهد رشد و توسعه آن‌ها باشیم.
عضو خانه ملت در ادامه با بیان اینکه بخش‌های روستایی و محروم در بودجه سال ۹۹ تقویت شده است، تاکید کرد: این میزان اعتباری که به مناطق روستایی تخصیص یافته بود، در بودجه سال ۹۸ و ۹۹ وجود نداشت و برای نخستین بار این اعتبارات ویژه در بودجه ۱۴۰۰ برایشان تخصیص یافت.
خانی با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌ها و پروژه‌های اجتماعی، عمرانی و… از دیگر نکات بارز بودجه ۱۴۰۰ بود افزود: ما توانستیم در این بودجه، اعتبارات خوبی را برای این بخش‌ها نیز پیش بینی کنیم و در این زمینه مجلس توانست به همه بخش‌هایی که فکر می‌کرد در آن‌ها شبهه‌ای در زمینه بودجه وجود دارد، ورود نماید.
نماینده شهرستان با اشاره به ابهامات مجلس گفت: بودجه ۱۴۰۰ برای دولت بازگشت خورد تا برای دومین بار، شفاف‌تر در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد و ابهامات و شبهات موجود مرتفع گردد؛ لذا باید گفت: در نگاه کلان چیزی که در بودجه دیده شده این است که در بخش‌های مختلف به ویژه فرهنگی، اجتماعی، اشتغال و پروژه‌های نیمه‌کاره حرکت‌های خوبی را شاهد باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: برای شاهرود و میامی نیز بودجه خوبی در نظر گرفته‌ایم هرچند در زمان تصویب اعتبارات، بودجه استانی بسته شده بود، اما در بودجه کشوری توانستیم برای این دو شهرستان در بخش‌های مختلف بودجه‌های خوبی را در نظر بگیریم.
نگاه به پروژه‌ها از درون شهرستان
نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: در سال جاری، باید به صورت جدی به مقوله پروژه‌ها ورود نماییم، چرا که کار‌های بخش اجرایی طبق روال عمومی شکل می‌گیرد و جلو می‌رود پس چندان مشکلی در این بخش نیست، اما آنچه می‌تواند تحول ایجاد کند و اشتغال و شکوفایی شهرستان را نوید دهد و ما نیز می‌بایست به آن ورود جدی تری داشته باشیم، موضوع پروژه‌های زیرساختی شهرستان است.
خانی با بیان اینکه پروژه‌های زیرساختی و عمرانی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام، اهتمام مسئولان از پایین به بالا یعنی از مسئولان روستا‌ها و بخش‌ها تا شهرستان و سپس استان و کشور را می‌طلبد، بیان داشت: پروژه‌هایی که به نفع جامعه بیشتری از مردم است، می‌بایست در درون شهرستان بهتر مورد توجه قرار گیرد و همچنین می‌بایست هم از ظرفیت‌های بخش خصوصی و هم دولتی در این زمینه استفاده شود تا شاهد شکوفایی و رونق در تمامی عرصه‌ها باشیم
وی ضمن بیان این مطالب افزود: هر میزان ما در درون شهرستان بتوانیم زیرساخت‌ها و پروژه‌ها را پیش ببریم و برای آن‌ها برنامه داشته باشیم، در دفاع از آنان در سطح استان و کشور موفق‌تر عمل خواهیم کرد.
نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: بسیاری از پروژه‌ها در سطح شهرستان وجود دارد که می‌توانست با اقداماتی که در درون شهرستان‌های شاهرود و میامی مورد نیاز بود، در ردیف اعتبارات و بودجه‌ها قرار بگیرد، اما متأسفانه این امر صورت نگرفت.
خانی همچنین تصریح کرد: برای مثال پروژه محور توسکستان فقط به دلیل اینکه دولت نتوانست در سال ۹۹ موضوع ماده ۲۳ آن را برطرف کند در پروژه‌های امسال قرار نگرفت لذا این نشان می‌دهد که ابتدا ما باید از درون شهرستان اقدامات را مورد تقویت قرار دهیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار