خبرهای داغ:

برداشت ۳.۱ هزار تُن جو در دامغان پیش‌بینی شد

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی دامغان گفت: برداشت سه هزار و ۱۲۰ تُن محصول جو از یک هزار و ۴۰ هکتار از مزارع این شهرستان در سال جاری پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۹۳۵۰۳۰۹
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛ حسن صرفی رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی دامغان افزود: سطح زیر کشت محصول جو در این شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشت که علاوه بر افزایش سطح زیر کشت، عملکرد این محصول در شهرستان نیز نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی ادامه داد: علت کاهش عملکرد در واحد سطح، عدم بارندگی در زمستان ۹۹ و بهار ۱۴۰۰ است که با توجه به این شرایط، امسال متوسط برداشت محصول جو در هر هکتار حدود سه تن است و نسبت به سال گذشته یک تن کاهش داشت.

صرفی اظهار داشت: عملیات برداشت محصول جو با نظارت پنج کارشناس برداشت و با استفاده از ۱۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر از اواسط خرداد امسال آغاز شده و تا اواسط تیرماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: بارندگی‌های به‌موقع، بذر مناسب و استفاده از تکنولوژی‌های روز تولید، از عوامل موثر بر افزایش عملکرد این محصول است.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی دامغان گفت: افزایش کیفیت محصولات تولیدی یکی از اهداف مدیریت جهاد کشاورزی در زمینه تولید محصول زراعی است که در سال‌های اخیر این امر محقق شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها