خبرهای داغ:
استاندار همدان خبر داد

اجرای ۳۵۳ طرح تولیدی، اقتصادی در استان همدان

همدان- استاندار همدان گفت: ۳۵۳ طرح تولیدی، اقتصادی در استان در حال اجرا است که تا پایان سال ۱۵۰ مورد از این طرح‌ها انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۳۵۳۷۴۱
|
۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۱
اجرای ۳۵۳ طرح تولیدی، اقتصادی در استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج، سیدسعید شاهرخی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان که در سالن شهدای استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب، به ویژه شهید حیدری از نهاوند، اظهار داشت: نگاه ما به مسئولیت و خدمت به مثابه یک فرصت الهی است و در لحظه لحظه آن به نفع مردم استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تغییر دولت نباید تأثیری منفی بر ما و مردم بگذارد، افزود: برای اینکه بتوانیم بیش از گذشته فعالیت کنیم یک برنامه ۹۰ روزه برای تابستان ۱۴۰۰ انتخاب کردیم و با جدیت کار را پیش می‌بریم و با فعالیت‌های مضاعف باید کار را به نتیجه برسانیم.

استاندار همدان ادامه داد: در این برنامه مقرر است ۲۰۰ برنامه را مصوب کنیم و افتتاحیه‌های قابل توجهی خواهیم داشت و این عهدی که با مردم بستیم با قدرت ادامه خواهیم داد و در ادامه کار با مردم ارتباط و گفت و گوی مستمر خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه استان براساس برنامه پیش می‌رود، گفت: ما در ۷ سال گذشته سه سد ساختیم و به بهره‌برداری رساندیم و عملیات اجرایی دو سد را انجام دادیم که دولت جدید آن را ادامه خواهد داد؛ برای سد گرین در نهاوند ۳۳۷ میلیارد تومان و برای سد خرمرود ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کردیم.

شاهرخی اضافه کرد: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان شرکت شستا در شهرستان‌های رزن، فامنین، ملایر و نهاوند سرمایه‌گذاری کرده که در حال اجرا هستند.

وی با بیان اینکه پتروشیمی همدان ۱۸ سال تعطیل بود که در سال ۹۸- ۹۹ با جدیت راه‌اندازی شد و اکنون افتخار ما در همدان شده است، عنوان کرد: با توجه به ظرفیتی که در مجمع نمایندگان داریم ردیف راه آهن همدان به ملایر مستقل شد و امسال راه آهن برقی کلید می‌خورد.

استاندار همدان با بیان اینکه طی این ۸ سال بنابر آنچه در اسناد موجود است ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار ملی گرفتیم، گفت: امسال نیز اعتبار استان ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که در پیوست بودجه‌ای استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما پتروشیمی نهاوند است که باید به نتیجه برسد، ابراز داشت: در اغلب شهر‌ها بیمارستان ساخته شد، اما در مرکز استان در منطقه غرب کشور کار بی‌سابقه‌ای انجام شده است که با فاصله بسیار زیادی در حوزه سلامت و درمان جلو هستیم.

شاهرخی با بیان اینکه دو منطقه ویژه در جهان آباد و ملایر داریم، تصریح کرد: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز پروژه‌های برق‌رسانی است.

وی بیان کرد: در حوزه مسکن، کبودراهنگ پیشتاز است و روز دوشنبه با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، ۲ هزار واحد مسکونی در کبورداهنگ افتتاح می‌شود.

استاندار همدان گفت: اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی در استان ۵۴۰ میلیارد تومان است که ۵۶ درصد رشد کرده و نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی ابراز داشت: اعتبارات عمرانی استان ۸۶۲ میلیارد تومان است که از این مبلغ ۶۳۵ میلیارد تومان توزیع نکردیم چراکه دستورالعمل آن نیامده است.

شاهرخی ادامه داد: امسال پروژه‌های ملی ما ۲ هزار و ۳۲۷ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۲۰۵ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه برای امر تحقیق و پروژه‌های دانشگاهی یک هزار میلیارد تومان داشتیم، افزود: رمز توسعه استان این است که این رقم را ما صرف زیرساخت‌ها کنیم و به دنبال بخش خصوصی برویم.

استاندار همدان عنوان کرد: ۳۵۳ طرح تولیدی، اقتصادی در استان در حال اجرا است که تا پایان سال ۱۵۰ مورد از این طرح‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات